Jak kolor wpływa na ubezpieczenie auta?

Kolor karoserii auta to jeden z ponad 30 czynników taryfikacyjnych, które mogą być uwzględniane przez towarzystwa ubezpieczeniowe przy szacowaniu składki ubezpieczenia komunikacyjnego. Celem tak dokładnych kalkulacji jest jak najlepsze dopasowanie ceny do potencjalnego ryzyka spowodowania szkody przez danego kierowcę. Przy wyliczaniu składki ubezpieczyciele biorą pod uwagę kryteria związane z właścicielem auta jak np., jego wiek, okres posiadania prawa jazdy, czy przyznane za historię ubezpieczenia AC i OC zniżki. Druga grupa czynników związana jest z pojazdem. Są to przykładowo: pojemność silnika, stosunek mocy do wagi samochodu, rodzaj nadwozia, czasem także wcześniej wspomniany kolor auta.

Należy jednak pamiętać, że kolor karoserii to kryterium uwzględniane jedynie przez część towarzystw ubezpieczeniowych – należy do nich np. Proama.

Analizy firm wykazały, że istnieje niewielka korelacja pomiędzy szkodowością a kolorem pojazdu. Samochody czerwone mają nieco wyższą niż średnia częstość stłuczek, w przypadku aut niebieskich sytuacja wygląda dokładnie odwrotnie. Trzeba mieć jednak świadomość, że kolor jest jedynie jednym z wielu elementów szacowania ryzyka i wpływa on na cenę polisy zaledwie w zakresie kilku procent. Nie można więc powiedzieć, że posiadacze czerwonych aut będą mieli droższe polisy.

Poradnik:

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Zadzwoń do nas:
801 000 000

Lub wypełnij poniższy formularz, a my odezwiemy się do Ciebie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Agencja Konsultant Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa przy Al. Wilanowska 212, zwaną dalej „Agencja Konsultant”, w celach marketingowych, w szczególności w celu nawiązania kontaktu oraz przedstawienia oferty, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2002 r., nr 101 poz. 926 z późn. zm.). Podanie danych jest dobrowolne. Ponadto osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania, uzupełniania i uaktualnienia.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Agencja Konsultant oraz podmiotów powiązanym kapitałowo z Agencja Konsultant za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

Zobacz również: