Jak wygląda i co obejmuje ubezpieczenie telefonu?

Blisko 70% Polaków posiada smartfony. Wielu z nich traci je wskutek różnego rodzaju nieszczęśliwych zbiegów okoliczności. Według statystyk aż 8 na 10 awarii smartfonów dotyczy zbitego wyświetlacza! Nic dziwnego, że ubezpieczenie telefonu, a zwłaszcza ubezpieczenie smartfona cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Tym bardziej, że oferta ubezpieczycieli jest naprawdę duża i dziś możemy kupić ubezpieczenie od niemal wszystkich przykrych zdarzeń, jakie mogą spotkać nasz aparat. Na rynku dostępne są ubezpieczenia wyświetlacza (ekranu telefonu), ubezpieczenia telefonu od kradzieży czy ubezpieczenia telefonu od uszkodzeń mechanicznych i od zniszczenia. W przypadku droższych modeli szczególnie ważne jest ubezpieczenie wyświetlacza.

Na czym polega i co daje ubezpieczenie telefonu?

Sprzedając dodatkowe ubezpieczenie telefonu komórkowego ubezpieczyciel zobowiązuje się pokryć wartość szkód w określonej sytuacji (kradzież, zniszczenie, upadek itp.). Zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela i to, jak działa ubezpieczenie telefonu, zależy od wariantu ubezpieczenia – czasem może to być opcja pełna, obejmującą ubezpieczenie telefonu od upadku i rozbicia, ubezpieczenie telefonu przed zalaniem lub uszkodzeniem, a czasem opcja częściowa, obejmująca np. samo ubezpieczenie pękniętego ekranu (od stłuczenia). Ubezpieczając telefon mamy pewność, że będzie on chroniony przed różnego rodzaju uszkodzeniami, a my nie musimy obawiać się utraty zainwestowanych pieniędzy. Należy pamiętać, że praktycznie żadne z dostępnych na rynku ubezpieczeń nie chroni nas od konieczności poniesienia kosztów w wypadku zgubienia smartfona.

Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?

Ubezpieczenie telefonu komórkowego chroni smartfona od przypadkowego uszkodzenia: zbicia szybki, upadku telefonu, uszkodzenia na skutek zwarcia, zalania, zgubienia, błędów obsługi lub pożaru. W określonych sytuacjach można też wybrać ubezpieczenie telefonu przed kradzieżą i przestać obawiać się kieszonkowców. Nasze ubezpieczenie smartfona będzie działać bez względu na to, czy przebywamy w kraju, czy zagranicą.

Zakres ochrony ubezpieczeniowej smartfonu zależy często od wybranego przez nas wariantu ochrony ubezpieczeniowej. Im wyższy wariant, tym szerszy zakres – najwyższe warianty oferowane przez ubezpieczycieli w formie tzw. rozszerzonej gwarancji, sprzedawanej przez wielkie sklepy z elektroniką chronią oferują czasem nawet wymianę telefonu na nowy lub możliwość wykupienia ubezpieczenia nawet do 12 miesięcy po zakupie urządzenia.  

Ubezpieczenie telefonu – jak zgłosić szkodę?

Jak wykorzystać ubezpieczenie telefonu, jeśli coś się wydarzy? Należy to zgłosić.  U wielu ubezpieczycieli szkodę lub stratę można w prosty sposób zgłaszać online, całodobowo. Ubezpieczenie dla telefonu, zgłoszone w trakcie trwania ochrony, może objąć wiele różnych zdarzeń. Dlatego wpierw powinniśmy sprawdzić w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, czy polisa obejmuje zdarzenie, które nam się przytrafiło, czyli np. czy ubezpieczenie telefonu obejmuje upadek, zgubienie telefonu, zalanie albo czy ubezpieczenie telefonu obejmuje np. sam aparat. Jeśli tak, kierujemy sprawę na drogę likwidacji szkody ubezpieczeniowej. Po wydaniu decyzji przez ubezpieczyciela mamy prawo do odwołania od decyzji, jeśli nie jest dla nas zadowalająca.