Likwidacja szkody

Aby rozpocząć proces likwidacji szkody, należy zgłosić się do swojego ubezpieczyciela, np. poprzez dostępny na jego stronie internetowej formularz zgłoszeniowy. Konieczne będzie podanie numeru polisy, a także wszelkie informacje na temat zdarzenia, przede wszystkim:

  • data i miejsce,
  • dane osoby zgłaszającej i właściciela mienia,
  • przyczyna,
  • szczegółowy opis okoliczności,
  • opis miejsca oględzin.

 

Kolejnym krokiem będzie ustalenie terminu wykonania oględzin przez rzeczoznawcę, jego ocena sytuacji i wypłata odszkodowania. Cały proces powinien zostać zamknięty w 30 dni.

 

Uwaga!

W toku procesu likwidacji szkody ubezpieczyciel ma prawo zażądać szczegółowej dokumentacji, składającej się m.in. ze zdjęć wykonanych na miejscu zdarzenia, notatki sporządzonej przez policję lub straż pożarną, spis skradzionego lub zniszczonego mienia czy dokumentu potwierdzającego własność nieruchomości.


 

Poradnik:

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Zadzwoń do nas:
801 000 000

Lub wypełnij poniższy formularz, a my odezwiemy się do Ciebie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Agencja Konsultant Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa przy Al. Wilanowska 212, zwaną dalej „Agencja Konsultant”, w celach marketingowych, w szczególności w celu nawiązania kontaktu oraz przedstawienia oferty, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2002 r., nr 101 poz. 926 z późn. zm.). Podanie danych jest dobrowolne. Ponadto osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania, uzupełniania i uaktualnienia.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Agencja Konsultant oraz podmiotów powiązanym kapitałowo z Agencja Konsultant za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

Zobacz również: