Na co zwrócić uwagę kupując AC?

Podejmując decyzję o wyborze AC, należy przede wszystkim kierować się zakresem ochrony ubezpieczeniowej, a dopiero później patrzeć na cenę polisy. W AC najważniejsze jest dopasowanie poszczególnych parametrów polisy tak, aby zakresem odpowiadały indywidualnym potrzebom właściciela samochodu.

 

Uwaga!

Ubezpieczenie AC wybiera się inaczej niż obowiązkowe OC, które jest identyczne w każdym towarzystwie i dlatego podstawowym kryterium wyboru jest w jego przypadku cena! Warto jednak pamiętać, że można otrzymać zniżkę na zakup pakietu OC + AC w jednym towarzystwie ubezpieczeniowym.

 

Wybierając polisę AC dla siebie, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  • ryzyko kradzieży (czy zostało włączone do ochrony),
  • sumę ubezpieczenia, którą określa się na podstawie wartości podawanej przez właściciela pojazdu (nie należy jej zaniżać!) lub definiuje jako wartość rynkową pojazdu (wycena zgodna z systemami Eurotax lub Info-Expert),
  • wariant ubezpieczenia (kosztorysowy lub serwisowy),
  • możliwość zniesienia udziałów własnych oraz amortyzację części,
  • usługi assistance (czy i w jakim zakresie w ramach AC można otrzymać tzw. ubezpieczenie pomocowe, przydatne m.in. w przypadku konieczności holowania auta).

Poradnik:

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Zadzwoń do nas:
801 000 000

Lub wypełnij poniższy formularz, a my odezwiemy się do Ciebie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Agencja Konsultant Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa przy Al. Wilanowska 212, zwaną dalej „Agencja Konsultant”, w celach marketingowych, w szczególności w celu nawiązania kontaktu oraz przedstawienia oferty, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2002 r., nr 101 poz. 926 z późn. zm.). Podanie danych jest dobrowolne. Ponadto osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania, uzupełniania i uaktualnienia.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Agencja Konsultant oraz podmiotów powiązanym kapitałowo z Agencja Konsultant za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

Zobacz również: