Jednym z podstawowych świadczeń pomocowych udzielanych przez ubezpieczyciela w ramach assistance jest telefoniczne wsparcie, z którego skorzystać można dzwoniąc pod numer centrum alarmowego. Jest to miejsce, w którym czuwają koordynatorzy posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie w organizowaniu pomocy – to podczas rozmowy z nimi zamawia się zapisane w OWU wsparcie. Jego rodzaj zależy oczywiście od tego, z jakiego assistance korzystamy
Np. w przypadku ubezpieczeń turystycznych w centrum alarmowym umówimy m.in. wizytę u lekarza, transport do szpitala czy pomoc w organizacji zmienionej trasy podróży, polegającej choćby na rezerwacji noclegów. Innym przykładem jest Centrum Alarmowe przy assistance samochodowym. W tym przypadku konsultant pomoże nam m.in. zorganizować dowóz benzyny czy holowanie do warsztatu.
Z centrum alarmowego można korzystać przez 24-godziny na dobę. Co ważne, podczas pobytu za granicą gwarantowany jest dostęp do konsultanta posługującego się językiem polskim. Każdy poszkodowany traktowany jest indywidualnie, a jego zgłoszenie jest obsługiwane w sposób adekwatny do potrzeb. Należy jednak pamiętać, że działania podejmowane przez koordynatorów centrum alarmowego są ściśle powiązane z zakresem posiadanego pakietu ubezpieczenia.