Mężczyźni kupują to w sieci częściej niż kobiety…

W 2014 roku potwierdza się, że spośród wszystkich ubezpieczeń na odległość najczęściej kupowane są obowiązkowe polisy OC dla właścicieli samochodów.

Paulina Fabrycka Paulina Fabrycka
Opublikowano: 04.12.2014, w kategorii:

W 2014 roku potwierdza się, że spośród wszystkich ubezpieczeń na odległość najczęściej kupowane są obowiązkowe polisy OC dla właścicieli samochodów. Multiagencja Superpolisa.pl sprawdziła, kto częściej ubezpiecza się przez internet i telefon – mężczyźni czy kobiety.

 

Możliwość zakupu polisy poprzez tzw. kanał direct, a więc bezpośrednio w internecie lub przez telefon, pojawiła się w Polsce ponad 10 lat temu. Czy po przeszło dekadzie Polacy przekonali się do tej metody kupowania ubezpieczeń? Wydaje się, że tak, nawet jeśli liczba sprzedanych w kanale direct polis nieco zmalała w porównaniu z poprzednim rokiem. Z najświeższych danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeniową (PIU) wynika, że do końca września 2014 roku na odległość zawartych zostało 4 mln polis o łącznej wartości 801 mln zł. W sieci i telefonicznie Polacy zdecydowanie najczęściej kupują obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC (25% wszystkich kupionych w ten sposób polis), za które zapłacili od stycznia do września 453 mln zł. Dla porównania: kupowane na odległość AC łącznie kosztowało Polaków w tym czasie 151 mln zł, a ubezpieczenia od innych szkód rzeczowych zaledwie 23 mln zł.

 

  • Polisy OC to najczęściej wybierane w kanale direct ubezpieczenia, ponieważ są obowiązkowe, ale i stosunkowo nieskomplikowane. Można powiedzieć, że właściciele samochodów wiedzą jaką ochronę otrzymują w ramach OC i pamiętają, że jej zakres wynika z prawa, więc polisa jest taka sama we wszystkich towarzystwach. To ośmiela do zakupu bez udziału agenta, zwłaszcza że pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a także pieniędzy dzięki możliwości porównania wielu ofert – mówi Bartłomiej Behnke z multiagencji ubezpieczeniowej www.superpolisa.pl.

 

W sieci OC kupują mężczyźni

Ze statystyk Superpolisa.pl wynika, że OC na samochód kupowane jest w kanale direct przede wszystkim przez mężczyzn, którzy dokonują aż 78% wszystkich transakcji. Odsetek ubezpieczeń kupowanych na odległość przez kobiety wynosi więc ogółem tylko 22%. Zaledwie w siedmiu województwach – dolnośląskim, lubuskim, mazowieckim, opolskim, podkarpackim, śląskim i wielkopolskim – procent pań kupujących OC w kanale direct był wyższy niż ten uśredniony wynik. Tylko w województwie podkarpackim odsetek kobiet kupujących OC był wyższy niż mężczyzn (60% do 40%).

 

  • Różnica jest bardzo wyraźna i trudno upatrywać jej źródła jedynie w tym, że to mężczyźni zazwyczaj odpowiadają w domu za wydatki związane z motoryzacją. Istotne jest również ich podejście do zakupów dokonywanych przez internet. Mężczyźni częściej zwracają uwagę na łatwość porównania cen i możliwość znalezienia atrakcyjnej cenowo oferty. Dotyczy to wszystkich kupowanych online produktów, także ubezpieczeń – dodaje Bartłomiej Behnke, Superpolisa.pl.

 

Potwierdzają to wyniki zrealizowanego przez Gemius badania „E-commerce w Polsce 2014”. Na pytanie o motywację do robienia zakupów przez internet aż 90% mężczyzn (73% kobiet) odpowiedziało, że skłania ich do tego możliwość porównywania cen, a 85% (74% kobiet) wskazało na niższe ceny w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi. Do kupna ubezpieczenia w sieci przyznało się 27% spośród wszystkich robiących zakupy online mężczyzn i tylko 16% kobiet.

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Polacy powodują coraz więcej wypadków za granicą

Polacy powodują coraz więcej wypadków za granicą

Zniżki dla ostrożnych, podwyżki dla młodych

Zniżki dla ostrożnych, podwyżki dla młodych

wrzesień 2016

wrzesień 2016