Aktualności17 lutego 2017

Ile skarg wpłynęło do Rzecznika Finansowego?

Według szacunkowych danych klienci instytucji finansowych w ubiegłym roku złożyli około 17 tysięcy skarg do Rzecznika Finansowego – podaje Informacyjna Agencja Radiowa. To pierwsze zestawienie danych dotyczących działalności instytucji po reformie i przekształceniu rzecznika ubezpieczonych na finansowego.

Jak poinformował IAR przedstawiciel Rzecznika Finansowego, w 2016 roku do urzędu wpłynęło około 17 tysięcy skarg na instytucje finansowe z czego ponad 13 tysięcy dotyczyło kwestii ubezpieczeniowych. Najwięcej – bo aż 38% – skarg dotyczyło spraw związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Natomiast jedna trzecia zażaleń dotyczyła ubezpieczeń na życie. Pozostałe zgłoszenia dotyczyły spraw bankowo-kapitałowych.

Na funkcjonowanie rynku bankowo-kapitałowego skarżyło się blisko 4 tysiące klientów. Jedna trzecia z tych wniosków dotyczyła prośby o interwencję rzecznika w sprawie kredytów konsumenckich, a ponad jedna czwarta – kredytów hipotecznych.

Na pytania klientów eksperci RzF odpowiadają również telefonicznie. W ubiegłym roku z prośbą o pomoc zadzwoniło 27 tysięcy osób. W tym przypadku również dominowały pytania o kwestie ubezpieczeniowe (ponad 14,5 tysiąca połączeń).  

Dokładne dane dotyczące ubiegłorocznej działalności Rzecznika Finansowego będą znane w marcu.

 

MZ

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 22 grudnia 2016

Media o nas – grudzień 2016

Czytaj dalej
Aktualności 29 lipca 2019

MEDIA O NAS – lipiec 2019

Czytaj dalej
Aktualności 18 października 2015

Superpolisa.pl na Targach Franczyza 2015

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę