Aktualności29 kwietnia 2020

Mówi się w branży

Do tej odsłony cyklu wybraliśmy wypowiedzi, które odnoszą się do sytuacji ubezpieczeń w czasie epidemii. Warto zapoznać się z opiniami przedstawicieli naszej branży. W końcu solidarnie wszyscy musimy odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości.

Marcin Broda (redaktor naczelny Dziennika Ubezpieczeniowego) o tym, że w cykliczności zawierania polis widać pozytywne strony na czas epidemii:

Tam, gdzie my sami widzimy szybkie i gwałtowne nawet zmiany – z punktu widzenia większości klientów nic się nie dzieje. Ot, klient, który we wrześniu lub październiku 2019 roku odnawiał polisę mieszkaniową, tak samo zrobi to we wrześniu i październiku 2020. Tak samo zresztą przyjdzie pogadać do agenta; może trochę częściej się z nim zdzwoni lub wymienią maile. Odnawiając umowę nawet nie zauważy burzy, która przetoczyła się przez kraj i ubezpieczenia.

Źródło: https://dziennikubezpieczeniowy.pl/2020/04/21/Optymistycznie_wyjdziemy_z_kryzysu/artykul/123518

Andrzej Kiciński (zastępca Rzecznika Finansowego) o wyjątkowych sytuacjach związanych z zakupem obowiązkowego OC:

Osoba, która nie może obecne dopełnić wszystkich formalności ze względu na przykład na zły stan zdrowia, kwarantannę czy dodatkowo brak dostępu do usług elektronicznych i ma przerwę w ochronie ubezpieczeniowej – bezwzględnie nie powinna używać takiego pojazdu. Apelujemy też do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o odroczenie bądź anulowanie kary za brak tej polisy w takiej udokumentowanej sytuacji.

Źródło: https://gu.com.pl/rynek-ubezpieczen/rzecznik-finansowy-przypomina-o-pilnowaniu-terminow-kupna-oc/

Rafał Mosionek (zastępca prezesa zarządu w Compensie) na temat przydatności usługi door to door w procesie likwidacji szkód:

W przypadku drobnych napraw wizytę można przełożyć na późniejszy termin i w wielu przypadkach nie zablokuje to dostępu do auta. Codziennie jednak spotykamy się z przypadkami, gdy po stłuczkach i kolizjach samochody wymagają pilnej naprawy. Inaczej będą unieruchomione. Gdy nie można zwlekać z naprawą, ale trzeba ograniczyć kontakt z innymi osobami, najlepszym rozwiązaniem jest tzw. door to door. W Compensie świadczymy tę usługę za pośrednictwem 130 naszych warsztatów partnerskich. […] To oczywiste, że sama naprawa nie może odbyć się bez udziału mechanika. Aby ryzyko przeniesienia wirusa na karoserii i we wnętrzu pojazdu było jak najmniejsze, samochód wraca do właściciela zdezynfekowany.

Źródło: https://www.compensa.pl/dla-mediow/artykul/ubezpieczenia-naprawa-auta-bez-wychodzenia-z-domu/

Jarosław Parkot (prezes Warty) o zaangażowaniu Warty w walkę z epidemią:

W obliczu wielkiego wyzwania przed jakim wszyscy stanęliśmy Warta dołącza do szerokiej koalicji ludzi, firm i instytucji wspierających walkę z koronawirusem. Jesteśmy w sytuacji, gdy solidarność i odpowiedzialność społeczna jest najważniejsza. Dlatego też chcemy skierować nasze działania nie tylko do jednej wybranej grupy, ale szeroko – aby przeciwdziałać wszelkim skutkom wirusa, również społecznym i psychologicznym. Zadaniem ubezpieczycieli, w tym Warty, jest pomagać – i to właśnie staramy się robić w przemyślany i punktowy sposób. Chcemy, aby nasza pomoc trafiła bezpośrednio tam, gdzie jest obecnie najbardziej potrzebna, w tym także do społeczności lokalnych.

Źródło: https://media.warta.pl/informacje-korporacyjne/warta-przekaze-10-milionow-zlotych-na-walke-z-koronawirusem/

Jan Grzegorz Prądzyński (prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń) o rekomendacjach na czas pandemii wydanych przez PIU dla ubezpieczycieli:

Część klientów ubezpieczycieli zmaga się z dużymi problemami finansowymi. Ponadto pandemia wyłączyła z działalności wiele firm. Rolą ubezpieczycieli jest niesienie pomocy. W warunkach szczególnych pomoc ta powinna wykraczać poza standardowe działania wynikające z umów. Tak postępowaliśmy zawsze w przypadkach klęsk żywiołowych i tak będziemy postępować teraz.

Źródło: https://piu.org.pl/pomoc-ubezpieczycieli-ograniczy-skutki-pandemii/

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 14 marca 2018

Generali robotyzuje obsługę

Czytaj dalej
Aktualności 11 lipca 2017

Podwyżki OC wyhamowały

Czytaj dalej
Aktualności 31 października 2019

Maltańska wyprawa Superpolisy

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę