Strefa Agenta31 sierpnia 2018

30 dni do IDD, czyli krótka historia długich przygotowań

Pamięć o RODO jest jeszcze całkiem świeża, a za progiem czeka już nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, implementująca do polskiego prawa przepisy IDD. Przypomnijmy krótko, co się zmienia od 1 października 2018 r. i co zrobiliśmy, żeby Wam pracowało się lepiej!

Co zmienia nowa ustawa?

  • Zwiększa ochronę interesu klientów, podnosząc przejrzystość procesu sprzedaży ubezpieczeń.
  • W tym celu nakłada na sprzedawców więcej obowiązków informacyjnych – ma to spowodować, by klienci wiedzieli jak najwięcej o kupowanym produkcie, jego zaletach/wadach oraz obsłudze posprzedażowej.
  • W efekcie agenci ze sprzedawców ubezpieczeń staną się w większym stopniu doradcami ubezpieczeniowymi, dla których najważniejsze mają być realne potrzeby klienta.
  • Agenci będą też informować klientów o charakterze i źródle swojego wynagrodzenia oraz szkolić się w określonym przez ustawę wymiarze.

Jak zmiany mają wyglądać w praktyce?

  • Agenci rozpoczną obsługę klienta od precyzyjnej analizy jego potrzeb i wystawienia mu rekomendacji zakupowej.
  • Klienci otrzymają przejrzysty „Dokument zawierający informacje o umowie ubezpieczenia”, z którego dowiedzą się wszystkiego o kupowanej ochronie (m.in. zakresie, wyłączeniach odpowiedzialności ubezpieczyciela, sposobie płatności, zgłaszania roszczeń czy możliwości rozwiązania umowy).

Co specjalnego dla Was przygotowaliśmy?

  • Nowy CRM, ułatwiający zarządzanie portfelem klientów przy jednoczesnym spełnieniu ustawowych  obowiązków.
  • Nową funkcjonalność w aplikacji, pozwalającą przeprowadzić szybką analizę potrzeb klienta (APK), zakończoną przedstawieniem mu oferty dopasowanej do jego potrzeb.
  • Kartę Produktu Ubezpieczeniowego oraz klauzulę informacyjną o dystrybutorze oraz procesie reklamacji – wszystko również dostępne w aplikacji.
  • Plan doskonalenie zawodowego, honorowany przez wszystkie TU.
  • Uproszczoną i przejrzystą procedurę reklamacyjną wraz z nowym zespołem do ich rejestrowania i rozpatrywania.

Nad prawidłową i bezpieczną implementacją ustawy czuwa powołany specjalnie do tego celu zespół. Jak widać nie ma czego się bać – jesteśmy w pełni przygotowani na nadejście nowych przepisów!

JN

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy