Aktualności24 października 2017

PZU stawia na telematykę

W ciągu najbliższych miesięcy PZU udostępni swoim klientom polisy komunikacyjne oparte o rozwiązania telematyczne – zdradza w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” członek zarządu ubezpieczyciela. Rozwiązanie oparte na ocenie ryzyka na podstawie stylu jazdy kierowcy od kwietnia tego roku jest dostępne w należącym do PZU Link4.

Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU, w rozmowie z gazetą zdradza, że biznes komunikacyjny rozwija się bardzo dobrze. Ekspert ocenia, że rynek walkę cenową ma już za sobą, jednak ze względu na rosnące wartości odszkodowań nie należy się spodziewać spadków cen. Celem największego krajowego ubezpieczyciela jest dbałość o rentowność w segmencie polis komunikacyjnych. Pomóc w tym ma lepsze dopasowanie składki do profilu kierowcy oraz zastosowanie nowych technologii i rozwiązań. Przedstawiciel zarządu zdradza, że PZU pracuje nad rozwiązaniami bazującymi na telematyce, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Polisy dostosowane do stylu jazdy kierowcy towarzystwo planuje wprowadzić w ciągu najbliższych miesięcy. Będzie to rozwiązanie nieobowiązkowe.

Przypomnijmy, że należące do PZU Link4 już w kwietniu tego roku zaproponowało pierwsze na polskim rynku rozwiązanie oparte na dopasowaniu składki za ubezpieczenie na podstawie oceny stylu jazdy kierowcy.

Telematyka pozwala zaobserwować szereg parametrów związanych z użytkowaniem auta m.in. prędkość, przyspieszanie i hamowanie. Takie rozwiązanie przez ubezpieczycieli wykorzystywane jest do oceny ryzyka. Dla kierowcy, który zdecyduje się z niego skorzystać, może wiązać się to z niższymi kosztami eksploatacji oraz ceną polisy dopasowaną do indywidualnego ryzyka.

 

MZ

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy