Letnia promocja bezpieczeństwa, czyli jak podnieść świadomość

Jakub Nowiński Jakub Nowiński
Opublikowano: 31.07.2018, w kategorii:

Polscy ubezpieczyciele wykorzystują letnią porę do podnoszenia wśród Polaków świadomości dotyczącej wzorców bezpiecznych zachowań.  Do największych tego typu akcji należą „Bezpieczna Autostrada” Compensy, promująca dobre zachowania na drogach, i „Bezpieczne Wakacje z PZU”, promujące ogólne wzorce bezpiecznych zachowań.

Compensa na autostradzie

Compensa podczas eventów organizowanych na autostradowych parkingach (A1, A2, A4) uczy bezpłatnie pierwszej pomocy i dobrych nawyków na drogach szybkiego ruchu. A jest kogo uczyć – według raportu Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu Polska zajmuje niechlubne przedostatnie miejsce w Unii pod względem liczby śmiertelnych wypadków. Gorsi pod tym względem są jedynie Litwini. Według badań Compensy co trzeci z polskich kierowców nie potrafi zdefiniować, co to znaczy… bezpieczna prędkość. Żeby jeszcze bardziej uświadomić sobie powagę sytuacji, warto podać tegoroczne – szokujące – dane policji. W ciągu ostatnich 6 lat liczba wypadków na autostradach i drogach ekspresowych w Polsce podwoiła się, podobnie jak liczba ofiar śmiertelnych. W ubiegłym roku na autostradach doszło do 478 wypadków, w których zginęło 70 osób. Eksperci twierdzą, że wynika to z braku doświadczenia w jeździe po tego typu drogach.

Compensa w ramach kampanii pod nazwą „Bezpieczna autostrada” zaplanowała 20 eventów, które odbywają się w Miejscach Obsługi Pasażerów (MOP-ach), czyli na autostradowych parkingach.

Podczas tego rodzaju spotkań rozdawane są broszury i książki z zasadami poruszania się po autostradach dla dzieci i dorosłych, a także przeprowadzane są pokazy pierwszej pomocy dla dzieci i dorosłych, zabawy i konkursy. Do tej pory odbiorców znalazło już ponad 10 tysięcy materiałów edukacyjnych! Akcja, zorganizowana razem z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi, doczekała się też przeszło 6 tysięcy uczestników, w tym tysiąc dzieci! W rekordowy weekend 14-15 lipca rozdano 3,5 tysiąca materiałów, w tym kart ICE (In Case of Emergency).

W internetowym konkursie dla kierowców na stronie www kampanii można wygrać pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych Compensy, udział w Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara i wiele innych równie atrakcyjnych nagród.

PZU nad morzem

PZU obrało nieco inny kierunek niż Compensa i ruszyło do nadmorskich i mazurskich kurortów z wielką akcją promującą bezpieczeństwo podczas wakacji. Akcja prowadzona jest wspólnie z Telewizją Polsat.

W sześciu nadmorskich kurortach w lipcu i sierpniu specjalnie dla dzieci PZU przygotowuje 60 bezpłatnych edukacyjnych przedstawień „Nowe przygody Niestraszków”, na których organizatorzy spodziewają się ok. 25 tysięcy widzów. Nad morzem pojawią się także Strefy Dziecięce z animatorami prowadzącymi zabawy i konkursy oraz spotkania edukacyjne poświęcone bezpieczeństwu.

Wydarzenia promujące bezpieczne zachowania odbywają się codziennie – przez cały lipiec i sierpień – w Juracie, Jastarni, Władysławowie, Jastrzębiej Górze, Karwi i Łebie. To największa tego typu wakacyjna akcja organizowana przez ubezpieczyciela.

Dodatkowo w Łebie PZU promuje bezpieczne zachowania na drodze w miasteczku ruchu drogowego. W specjalnych stacjach rowerowych PZU można wyregulować siodełko i hamulce, napompować koła, a za pomocą kluczy naprawić drobne usterki. Z kolei na plażach odbędzie się aż 100 lekcji udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku.

Ważną rolę w akcji odgrywają kultowe Niestraszki. Specjalna Niestraszkowa Strefa Dziecięca, a w niej zabawy, karaoke, konkursy oraz warsztaty edukacyjne, podczas których Niestraszki w formule zabawy przekazują dzieciom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego bezpieczeństwa. W sierpniu można wziąć udział w akcji w trzech miejscowościach – Kołobrzeg (04-05.08), Świnoujście (11-12.08) i Międzyzdroje (18-19.08).

JN

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Zjawiska pogodowe wyzwaniem dla ubezpieczycieli

Zjawiska pogodowe wyzwaniem dla ubezpieczycieli

Ceny idą w górę, a ubezpieczyciele dalej tracą

Ceny idą w górę, a ubezpieczyciele dalej tracą

„Coraz mniej z OC. Ale już niedługo” – Gazeta Ubezpieczeniowa

„Coraz mniej z OC. Ale już niedługo” – Gazeta Ubezpieczeniowa