Rekordowy rok ERGO Hestii

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 27.04.2018, w kategorii:

ERGO Hestia po raz pierwszy przekroczyła barierę 5 miliardów złotych składki w ubezpieczeniach majątkowych. Rekordowy wynik techniczny za 2017 rok to efekt dynamicznego rozwoju spółki i poprawy rentowności. Dynamika sprzedaży w przypadku ubezpieczeń majątkowych i życiowych Spółek Grupy ERGO Hestia wyniosła 112,8 proc. Spółka majątkowa razem z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia osiągnęła wartość składki przypisanej brutto na poziomie 5,854 mld zł. Zysk netto spółek sięgnął 191,95 mln zł, a wynik techniczny wyniósł 242,80 mln zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, w ciągu dwunastu miesięcy 2017 roku zebrało 5,435 mld zł składki przypisanej brutto – to o 26,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Wyniki finansowy i techniczny za 2017 rok osiągnęły poziom odpowiednio 190,72 mln zł oraz 215,89 mln zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia SA zebrało w całym 2017 roku 419,01 mln zł składki przypisanej brutto, co oznacza spadek o 53,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 1,23 mln zł (dynamika 9,6 proc.), a wynik techniczny zamknął się na poziomie 26,91 mln zł (dynamika 95,3 proc.).

Jak mówi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU ERGO Hestii ds. finansowych, cieszy zwłaszcza poprawa rentowności widoczna przede wszystkim w ubezpieczeniach komunikacyjnych. W dużym stopniu podniesiona została efektywność i obecnie wskaźnik kosztów firmy osiągnął jeden z najniższych poziomów na rynku. W minionym roku ERGO Hestia w obszarze IT skoncentrowała się na realizacji portfela projektów strategicznych. We współpracy z zewnętrznym partnerem technologicznym (Yanosik) powstało innowacyjne rozwiązania taryfikacyjne wykorzystujące telematykę, dostępne w ofercie produktów oferowanych pod marką YU!

W obszarze ubezpieczeń detalicznych 2017 był pierwszym pełnym rokiem wykorzystania potencjału nowoczesnej cyfrowej platformy sprzedaży i obsługi polis – iHestia. Na koniec 2017 roku iHestia wspierała w codziennej pracy ponad 11 tysięcy pośredników ubezpieczeniowych. Dzięki wprowadzonym innowacjom, już 7 na 10 operacji wykonywanych jest bez udziału ubezpieczyciela, a liczba kontaktów z towarzystwem, związanych z obsługą polisy, spadła o niemal 60%. iHestia zdecydowanie poprawiła efektywność sprzedaży, czego dowodem jest wzrost lojalności klientów i zwiększenie liczby klientów majątkowych o 10%. Platforma iHestia została doceniona przez rynek a prestiżowy magazyn Computerworld przyznał sopockiemu ubezpieczycielowi tytuł Lidera Informatyki 2017 wśród największych firm polskiego sektora finansowego.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Podsumowanie grudniowej konferencji „Poza schematem”

Podsumowanie grudniowej konferencji „Poza schematem”

UFG wykrywa coraz więcej pojazdów bez OC

UFG wykrywa coraz więcej pojazdów bez OC

„Gdy jedziesz autem na wakacje za granicę” – Gazeta Lubuska

„Gdy jedziesz autem na wakacje za granicę” – Gazeta Lubuska