Rekordowy rok ERGO Hestii

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 27.04.2018, w kategorii:

ERGO Hestia po raz pierwszy przekroczyła barierę 5 miliardów złotych składki w ubezpieczeniach majątkowych. Rekordowy wynik techniczny za 2017 rok to efekt dynamicznego rozwoju spółki i poprawy rentowności. Dynamika sprzedaży w przypadku ubezpieczeń majątkowych i życiowych Spółek Grupy ERGO Hestia wyniosła 112,8 proc. Spółka majątkowa razem z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia osiągnęła wartość składki przypisanej brutto na poziomie 5,854 mld zł. Zysk netto spółek sięgnął 191,95 mln zł, a wynik techniczny wyniósł 242,80 mln zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, w ciągu dwunastu miesięcy 2017 roku zebrało 5,435 mld zł składki przypisanej brutto – to o 26,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Wyniki finansowy i techniczny za 2017 rok osiągnęły poziom odpowiednio 190,72 mln zł oraz 215,89 mln zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia SA zebrało w całym 2017 roku 419,01 mln zł składki przypisanej brutto, co oznacza spadek o 53,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 1,23 mln zł (dynamika 9,6 proc.), a wynik techniczny zamknął się na poziomie 26,91 mln zł (dynamika 95,3 proc.).

Jak mówi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU ERGO Hestii ds. finansowych, cieszy zwłaszcza poprawa rentowności widoczna przede wszystkim w ubezpieczeniach komunikacyjnych. W dużym stopniu podniesiona została efektywność i obecnie wskaźnik kosztów firmy osiągnął jeden z najniższych poziomów na rynku. W minionym roku ERGO Hestia w obszarze IT skoncentrowała się na realizacji portfela projektów strategicznych. We współpracy z zewnętrznym partnerem technologicznym (Yanosik) powstało innowacyjne rozwiązania taryfikacyjne wykorzystujące telematykę, dostępne w ofercie produktów oferowanych pod marką YU!

W obszarze ubezpieczeń detalicznych 2017 był pierwszym pełnym rokiem wykorzystania potencjału nowoczesnej cyfrowej platformy sprzedaży i obsługi polis – iHestia. Na koniec 2017 roku iHestia wspierała w codziennej pracy ponad 11 tysięcy pośredników ubezpieczeniowych. Dzięki wprowadzonym innowacjom, już 7 na 10 operacji wykonywanych jest bez udziału ubezpieczyciela, a liczba kontaktów z towarzystwem, związanych z obsługą polisy, spadła o niemal 60%. iHestia zdecydowanie poprawiła efektywność sprzedaży, czego dowodem jest wzrost lojalności klientów i zwiększenie liczby klientów majątkowych o 10%. Platforma iHestia została doceniona przez rynek a prestiżowy magazyn Computerworld przyznał sopockiemu ubezpieczycielowi tytuł Lidera Informatyki 2017 wśród największych firm polskiego sektora finansowego.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Dwa ubezpieczenia, tylko jedno odszkodowanie

Dwa ubezpieczenia, tylko jedno odszkodowanie

Media o nas – grudzień 2017

Media o nas – grudzień 2017

Na jaką polisę szkoda pieniędzy – Głos Szczeciński

Na jaką polisę szkoda pieniędzy – Głos Szczeciński