Rynek ubezpieczeń: Rzecznik Finansowy interweniuje w sprawie Gefiona
Wciąż wzrasta liczba wniosków do Rzecznika Finansowego od osób poszkodowanych przez posiadaczy polis OC komunikacyjnego w firmie OC Gefion Insurance A/S z siedzibą w Kopenhadze. Rzecznik poinformował Komisję Nadzoru Finansowego o kolejnych nieprawidłowościach w działalności tego zakładu.
Już rok temu dostrzegano wiele uchybień w funkcjonowaniu Gefiona. Przedstawiciele Rzecznika Finansowego spotykali się z reprezentantami firmy, wskazywali na zidentyfikowane problemy i apelowali o podjęcie działań zmierzających do zatrzymania dynamicznego wzrostu liczby skarg. Jednak poprawy nie było.
W 2018 r. do Rzecznika Finansowego wpłynęły 183 wnioski dotyczące Gefiona, w tym aż 172 dotyczące OC komunikacyjnego. Daje to firmie siódme miejsce w zestawieniu sporządzanym ze względu na liczbę wniosków do Rzecznika Finansowego dotyczących OC komunikacyjnego (udział na poziomie 4,6%). Co ciekawe, rok wcześniej firma zajmowała dopiero 14 pozycję (udział na poziomie zaledwie 0,9%).
Zdaniem Rzecznika Finansowego, jeśli na firmę przychodzi ponad cztery razy więcej skarg niż wskazywałby na to udział rynkowy, jest to bardzo poważny sygnał w kontekście problemów z likwidacją szkód. Tym bardziej, że z kwartału na kwartał rośnie znaczenie tej firmy w omawianym segmencie rynku.
Dezorientację wśród poszkodowanych budzi też fakt, że przedstawicielem Gefiona w Polsce jest Polins Sp. z o.o., a szkody likwiduje firma Crawford Polska Sp. z o.o. Część osób nie wie, do kogo w tej sytuacji zgłosić się z reklamacją. Zgodnie z opinią Komisję Nadzoru Finansowego, legalnym przedstawicielem Gefion Insurance do spraw roszczeń w Polsce jest Crawford Polska Sp. z o.o.
JN