Aktualności10 października 2017

Ubezpieczyciele ułatwiają zgłaszanie szkód po kolejnych wichurach

W ubiegłym tygodniu nad Polską przeszedł orkan Ksawery, któremu towarzyszył wiatr osiągający nawet ponad 100 kilometrów na godzinę. Choć żywioł nie dorównywał siłą gwałtownym wichurom i anomaliom pogodowy sprzed dwóch miesięcy, to zdołał wyrządzić wiele zniszczeń. W związku z tym część ubezpieczycieli zaoferowało poszkodowanym uproszczoną ścieżkę zgłaszania szkód.

Jeszcze nieprzebrzmiały echa sierpniowych nawałnic, a w prawie całym kraju musieliśmy się zmagać z silnym niszczycielskim wiatrem. Odnotowane w czwartek ubiegłego tygodnia zjawiska atmosferyczne spowodowały duże straty materialne. W związku ze spodziewanym wzrostem zgłoszeń od poszkodowanych część ubezpieczycieli (m.in. PZU, Warta i Compensa) zdecydowało się na udostępnienie uproszczonej ścieżki zgłaszania szkód. Zwiększono także liczbę konsultantów pracujących na infolinii, tak aby poszkodowani mogli jak najszybciej zgłosić szkodę. Jednocześnie towarzystwa przypominają o innych kanałach pomocnych w uzyskaniu odszkodowania – ubezpieczeni w PZU mogą to zrobić przez internet oraz osobiście w placówkach terenowych zakładu, a klienci Warty również za pomocą aplikacji Facebook Messenger.

Na czym polega uproszczona ścieżka zgłaszania szkody?

Likwidacja szkody z ubezpieczenia mienia w trybie uproszczonym oznacza rezygnację z konieczności oględzin rzeczoznawcy. Decyzja o wypłacie odszkodowania jest podejmowana już na etapie rozmowy telefonicznej z klientem, bez konieczności przeprowadzania ekspertyzy rzeczoznawcy, jedynie na podstawie dokumentacji fotograficznej.

Jak informuje Warta, standardowo przy ponad połowie zgłoszeń z ubezpieczenia mienia stosowana jest uproszczona ścieżka likwidacji szkody. W sytuacji, gdy żywioł spowodował wiele zniszczeń, tryb uproszczonej ścieżki zgłaszania szkody wykorzystywany jest jeszcze częściej. Dzięki temu poszkodowani mogą przystąpić do naprawy mienia bez konieczności oczekiwania na przyjazd likwidatora.

Więcej informacji o tym, kiedy można ubiegać się o odszkodowanie za szkody spowodowane działaniem silnego wiatru i huraganu znajduje się w poradniku  – odszkodowanie za straty spowodowane huraganem.

 

MZ

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy