Zaostrza się konkurencja ubezpieczycieli w segmencie polis mieszkaniowych

Małgorzata Zalewska Małgorzata Zalewska
Opublikowano: 13.10.2017, w kategorii:

Towarzystwa starają się zachęcić klientów do zakupu polis dla domów i mieszkań stosując atrakcyjne promocje i upusty – donosi „Puls Biznesu”. Z informacji gazety wynika, że ubezpieczyciele są skłonni zaproponować zniżki sięgające nawet 60%.

Z artykułu „Wyprzedaż polis mieszkaniowych” opublikowanego na łamach „Pulsu Biznesu” 12 października dowiadujemy się, że ubezpieczyciele rywalizują między sobą o klientów w sektorze polis dla domów i mieszkań. Nie jest to jednak taka sama konkurencja, jaką obserwowaliśmy przed laty w przypadku wojny cenowej w polisach komunikacyjnych. Tym razem towarzystwa zdecydowały się nie obniżać podstawowych stawek produktów, lecz proponują wybranym grupom klientów atrakcyjne rabaty. Według ustaleń gazety, upusty mogą sięgać nawet 60% podstawowej ceny ubezpieczenia mieszkania. Anonimowy przedstawiciel branży w rozmowie z gazetą wyjaśnia, że najniższe ceny oferują niszowe i mniej znane towarzystwa.

Efektem konkurencji ubezpieczycieli jest dostęp do stosunkowo tanich polis, których ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Warto jednak podkreślić, że promocyjne ceny dotyczą produktów o najbardziej podstawowym zakresie ochrony. Jeśli więc zajdzie konieczność skorzystania z polisy, kwota odszkodowania, o jakie będzie mógł się ubiegać ubezpieczony, również nie będzie zbyt wysoka.

Artykuł uzupełnia komentarz Arkadiusza Wiśniewskiego, członka zarządu Generali, który wyjaśnia, że jego firma nie uczestniczy w rywalizacji polegającej na stosowaniu stawek poniżej progu rentowności. Jednocześnie Generali skupia się na konstruowaniu ofert o szerokim zakresie ochrony.

 

MZ

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Czy interwencja posłów zatrzyma podwyżki cen OC?

Czy interwencja posłów zatrzyma podwyżki cen OC?

Dialog sposobem na sprzedaż

Dialog sposobem na sprzedaż

Media o nas – Lipiec 2016

Media o nas – Lipiec 2016