Superpolisa z Mateuszem Borkiem. Które gwiazdy promują ubezpieczenia?
W nowej kampanii reklamowej naszej porównywarki ubezpieczeń Superpolisa można usłyszeć Mateusza Borka, jednego z najlepszych i najpopularniejszych obecnie polskich komentatorów sportowych. Z tej okazji proponuję krótki i subiektywny przegląd najciekawszych reklam ubezpieczycieli, którzy postawili na współpracę ze znanymi ludźmi.
Zanim jednak przejdę do prezentacji kilku wybranych pozycji spośród marketingowych dokonań ubezpieczycieli, w kilku słowach chcę jeszcze powiedzieć o naszej kampanii. Bieżące spoty dostępne są oczywiście na firmowym profilu Superpolisy na YouTube’ie, a od początku kwietnia do końca czerwca można je oglądać w sportowych kanałach Grupy Polsat. To efekt naszego zaangażowania w sponsoring transmisji takich dyscyplin jak piłka nożna, boks, tenis czy Formuła 1. W zeszłym roku byliśmy już obecni w telewizji, m.in. przy okazji transmisji wyścigów ostatniej z wymienionych dyscyplin. Postanowiliśmy kontynuować promocję w oparciu o tematykę sportową, jednak skupioną także wokół dziedzin niezwiązanych bezpośrednio z motoryzacją, kojarzącą się z ubezpieczeniami komunikacyjnymi OC i AC. W ten sposób docieramy z informacją o naszej firmie do znacznie szerszego grona odbiorców.
Udział Mateusza Borka to z jednej strony bardzo czytelne nawiązanie do sportu, z drugiej natomiast wpisanie działalności Superpolisy w rynkowy trend, jakim jest udział celebrytów w reklamach ubezpieczycieli. Oto kilka wartych uwagi przykładów:
„Pan też ćwiczy” – Mariusz Pudzianowski w Axa Direct
Reklama Axa Direct z udziałem Mariusza Pudzianowskiego to świetny przykład połączenia wizerunku celebryty z humorem i tematyką odpowiadającą promowanym ubezpieczeniom. W spotach polski strongman i zawodnik mieszanych sztuk walki z całkiem sporym ładunkiem nienachalnej autoironii proponuje kierowcom zakup autocasco, najtańszego OC lub zwraca uwagę na korzyści wynikające z posiadania assistance. Poniżej możecie skonfrontować założenia z realizacją:
„Mam plan na nagłą zmianę planów” – Małgorzata Kożuchowska w Aviva
O ile w przypadku polis OC czy AC ubezpieczyciele często sięgają po humor, o tyle w promocji ubezpieczeń na życie dominują – co raczej zrozumiałe – powaga i racjonalizm przekazu. Dobrym tego przykładem jest rozpoczęta w kwietniu 2015 r. kampania firmy Aviva. Ubezpieczenia tego towarzystwa wspiera swoim wizerunkiem Małgorzata Kożuchowska. To z pewnością dobry ruch ubezpieczyciela – popularna aktorka kojarzona jest z roli troskliwej, godnej zaufania żony i matki w serialu Rodzinka.pl. Chyba trudno o bardziej pasujące do polisy życiowej skojarzenia…
„Ale nigdy nie wiesz” – Marcin Dorociński w PZU
Ścieżką „aktorską” od dłuższego czasu podąża także PZU. Największy polski ubezpieczyciel postanowił zaangażować Marcina Dorocińskiego do promocji produktów (OC przy okazji wprowadzenia bezpośredniej likwidacji szkód i polis mieszkaniowych) oraz swojej okołosprzedażowej działalności (CSR-owa kampania „Droga do zdrowia” promująca bieganie, sponsoring Maratonu Warszawskiego). To również dobry ruch, zwłaszcza że w momencie premiery spotów (maj oraz wrzesień 2014 roku) był to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych polskich aktorów, kojarzony wówczas z głośnych filmów „Drogówka” oraz „Jack Strong”.
„Czy czołg też ubezpieczy?” – Bogusław Wołoszański w Liberty Ubezpieczenia
Ten przykład to prawdopodobnie najodważniejsze wykorzystanie znanej postaci ze wszystkich prezentowanych w tym wpisie. Liberty Ubezpieczenia postanowiło zaprosić do współpracy Bogusława Wołoszańskiego, autora popularnych przed laty „Sensacji XX wieku”, jednak w ostatnim czasie raczej nieobecnego w świadomości odbiorców. Czy zaangażowanie osoby o poważnym, nierozrywkowym przecież image’u i powierzenie jej bardzo odpowiedzianego zadania zwrócenia uwagi na zmianę nazwy firmy miało szanse powodzenia? Okazuje się, że tak – kamienna twarz Bogusława Wołoszańskiego promująca, oczywiście nie bez sporej dawki autoironii, markę i produkty spod szyldu Liberty Ubezpieczenia wypadła zaskakująco dobrze i na pewno zapisała się w pamięci odbiorców.