Strefa Agenta27 września 2018

3… 2… 1… Rusza nowa ustawa o dystrybucji

Doczekaliśmy się – w życie wchodzi właśnie nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń. Stanowi ona istotną reformę zasad sprzedaży ubezpieczeń osobowych, majątkowych i reasekuracji oraz prowadzenia działalności przez agentów, brokerów i zakłady ubezpieczeń – bardzo ważne jest, żeby każdy pośrednik znał jej założenia.

Podsumujmy w krótkiej, newsletterowej formie: co ulega zmianie w polskim prawie, co zmieniliśmy my i co jeszcze przed nami.

Nowa ustawa

• podnosi przejrzystość procesu sprzedaży ubezpieczeń, przedkładając na plan pierwszy realne potrzeby ubezpieczeniowe klienta oraz większą ochronę jego interesów

• nakłada na sprzedawców więcej obowiązków informacyjnych – klienci mają wiedzieć jak najwięcej o kupowanym produkcie, jego zaletach/wadach i obsłudze posprzedażowej

• nakłada na pośredników obowiązek przeprowadzenia precyzyjnej analizy potrzeb klienta, wystawienia mu rekomendacji zakupowej i wręczenia przejrzystego dokumentu zawierającego informacje o umowie ubezpieczenia (m.in. zakresie, wyłączeniach odpowiedzialności ubezpieczyciela, sposobie płatności, zgłaszania roszczeń czy możliwości rozwiązania umowy), a także obowiązek szkoleń i informowania klienta o charakterze i źródle swojego wynagrodzenia

Zmiany w systemach Superpolisy

• wdrożyliśmy nowy CRM, ułatwiający zarządzanie portfelem klientów przy jednoczesnym spełnieniu ustawowych obowiązków

• uruchomiliśmy nową funkcjonalność w aplikacji, pozwalającą przeprowadzić szybką analizę potrzeb klienta (APK), zakończoną przedstawieniem mu dopasowanej oferty

• stworzyliśmy Karta Produktu Ubezpieczeniowego oraz klauzulę informacyjną o dystrybutorze oraz procesie reklamacji – wszystko również dostępne w aplikacji

Nowe procedury

• plan doskonalenie zawodowego, honorowany przez wszystkie TU

• uproszczona i przejrzysta procedura reklamacyjna wraz z nowym zespołem do ich rejestrowania i rozpatrywania

Nowe materiały

• ulotka „Sprzedaż w Systemie Superpolisa – Krok po kroku” + „Pytania i odpowiedzi”

• instrukcja – manual dla agentów

• „Sprzedaż w systemie Superpolisa” – szczegółowy opis procesu sprzedaży

Szkolenia

W ciągu najbliższych dni (zaczynamy już 1 października!) planujemy:  

• zaawansowane szkolenie dla dyrektorów i menedżerów wszystkich spółek na temat całego procesu dystrybucji ubezpieczeń – w teorii i w praktyce, m.in.  z czym się wiążą zmiany prawne i jak będą wdrażane, jak ma wyglądać proces obsługi i ułatwiający go nowy CRM, (zawierający m.in. zgody lub przeprowadzone APK, wyposażony w funkcję Kalendarz działań, pozwalającą dopasować ofertę do wydarzeń w życiu klienta); przeszkoleni będą służyć wiedzą i pomocą współpracującym agentom, którzy jeszcze nie przeszli swoich szkoleń

• dwa rodzaje szkoleń webinarowych dla pracowników, agentów i osób współpracujących:

1. webinar sprzedażowy, omawiający krok po kroku cały system sprzedażowy

2. webinar obsługowo – rozliczeniowy.

JN

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Strefa Agenta 28 lutego 2020

Nowy produkt kwartału

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy