Aktualności22 kwietnia 2017

Ubezpieczenie turystyczne szansą na cross-selling

Zbliżający się długi weekend majowy rozpoczyna sezon wyjazdów turystycznych. W tym roku korzystny układ kalendarza sprawił, że jeszcze więcej Polaków w majówkę relaksować się będzie na urlopach. Mając to na uwadze, warto pamiętać, że pytanie o plany wyjazdowe podczas rozmowy z klientem – nawet wtedy, gdy ten chcę kupić tylko OC – może prowadzić do sprzedaży dodatkowego produktu.

Sprzedawcy często zadają sobie pytania: czego potrzebuje klient? co jeszcze mogę mu zaproponować? jak mówić o dodatkowych opcjach i produktach?

Zanim przejdziemy do odpowiedzi na te pytania, warto wspomnieć o nadal znikomej świadomości ubezpieczeniowej Polaków. Część z klientów przekraczających próg placówki multiagencji niewiele wie o ochronie, jaką gwarantują poszczególne produkty ubezpieczeniowe. W takiej sytuacji za kreowanie popytu w dużej mierze odpowiada pośrednik-sprzedawca. Dlatego właśnie sprzedaż dodatkowych ubezpieczeń należy zacząć od przygotowania sobie gruntu odpowiednimi pytaniami, które nakierują klientów na ich wcześniej nieuświadomione potrzeby.

Jak cross-selling wygląda w praktyce?

Załóżmy, że klient przyszedł z zamiarem zakupu OC. W wolnej chwili, w trakcie finalizowania transakcji lub podczas wypełniania formularza sprzedażowego, można zapytać go o plany urlopowe. W kontekście zbliżającej się majówki zaplanowane wakacje będą tematem do swobodnej i niewymuszonej rozmowy, która otwiera drogę do prezentacji ofert ubezpieczenia turystycznego.

Należy jednak uważać, aby nie zrazić klienta zbyt nachalnymi propozycjami sprzedażowymi. Warto opowiedzieć tylko o tych produktach, które faktycznie mogą być przydatne. Jeśli więc klient w rozmowie wspomni, że wybiera się w długi weekend na zagraniczny urlop, warto go zapytać, czy pomyślał o odpowiedniej polisie turystycznej na wyjazd. Jeśli jednak opowie o majówkowych planach spędzenia kilku dni za miastem, zdecydowanie bardziej odpowiednie będzie pytanie o chęć dokupienia kompleksowej ochrony assistance na wypadek niespodziewanych sytuacji na drodze.

Pamiętać bowiem trzeba, że celem stosowania technik cross-sellingu powinna być pomoc klientowi i zaoferowanie mu produktów, których faktycznie potrzebuje.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Strona polskiej gazety omawia nadchodzące podwyżki składek na ubezpieczenie samochodu, zawiera kolumny tekstu i kilka wykresów słupkowych porównujących średnie koszty ubezpieczenia, roszczenia i zmiany cen w różnych miastach.
Aktualności 30 stycznia 2020

Nadchodzą podwyżki składek OC

Czytaj dalej
Osoba w garniturze korzysta ze smartfona przy biurku z laptopem, kalkulatorem, schowkiem z dokumentami, notatnikiem, długopisem, filiżanką kawy i gazetą, co sugeruje intensywną pracę lub planowanie finansowe.
Aktualności 20 grudnia 2018

Media o nas – grudzień 2018

Czytaj dalej
Cyfrowy wykres przedstawiający wiele zmiennych wykresów finansowych na niebieskim tle siatki, z wyraźnym spadkiem zaznaczonym strzałką, reprezentującym gwałtowny spadek wartości akcji lub kryptowaluty.
Aktualności 21 marca 2016

Ogromne straty w OC

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę