Aktualności7 kwietnia 2016

Skargi do Rzecznika Finansowego

Rzecznik Finansowy to stosunkowo nowa instytucja, powołana w 2016 roku w sierpniu. Z pierwszego raportu Rzecznika dowiadujemy się, że od początku funkcjonowania, czyli 11 października do 31 grudnia 2015 r. klienci instytucji finansowych skarżyli się na ich działania aż 318 tys. razy. Blisko jedna piąta zażaleń dotyczyła ubezpieczycieli.

Rzecznik Finansowy działa w oparciu o zapisy ustawy, która weszła w życie w sierpniu zeszłego roku. Rzecznik Finansowy zastąpił Rzecznika Ubezpieczonych, instytucję o znacznie mniejszych kompetencjach kontrolnych. Obecnie Rzecznik Finansowy reprezentuje klientów w sporach z rozmaitymi instytucjami finansowymi.

shutterstock_140887543Z pierwszego sprawozdania dowiadujemy się, że Rzecznik Finansowy w nieco ponad dwa miesiące otrzymał 318 tys. pisemnych reklamacji klientów skarżących się na nieprawidłowości instytucji finansowych.

– 318 tys. reklamacji to olbrzymia liczba, pokazująca, jak wiele zastrzeżeń mają klienci instytucji finansowych do ich działalności. Dodatkowo, mamy podstawy przypuszczać, że skala problemów jest jeszcze większa. Część firm, wbrew ustawowemu obowiązkowi, nie przekazała danych – mówi Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.

Z analizy dokumentu przedstawionego przez instytucje wynika, że dominują skargi na sektor ubezpieczeniowy. W całym 2015 roku było ich łącznie 14 273. Słabe wyniki ubezpieczycieli wiązać należy przede wszystkim z faktem, że klienci instytucji z szeroko pojętego sektora bankowo-kapitałowego nie zdążyli się jeszcze przyzwyczaić do możliwość zgłaszania skarg związanych z nieprawidłowościami tych podmiotów. Jednak świadomość o tej możliwości powoli dociera do klientów i Biuro Rzecznika Finansowego spodziewa się, że liczba skarg będzie rosła z każdym miesiącem działalności instytucji.

Warto przypomnieć, że Rzecznik Finansowy to instytucja o szerokich kompetencjach, a w ramach swej działalności rozwija także inne sposoby pomocy klientom. Świadczy o tym prawie 12 tys. udzielonych porad telefonicznych i ponad 4 tys. wiadomości mailowych wysłanych przez ekspertów RzF w ubiegłym roku.

PF

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Zbliżenie tarczy zegarka przedstawiającej cyfry 9, 10 i 11, z czarnymi wskazówkami i mniejszą wewnętrzną tarczą oznaczoną sekundami. Tekstura i drobne szczegóły zegarka są wyraźnie widoczne.
Aktualności 30 stycznia 2020

2020: Co wiemy o przyszłości ?

Czytaj dalej
Agenci Superpolisy | Zysk | Współpraca|Artyukuł Gazeta Ubezpieczeniowa
Aktualności 26 czerwca 2017

Mówi się w branży …

Czytaj dalej
Młody mężczyzna i kobieta siedzą blisko siebie na kanapie, uśmiechając się i patrząc na ekran laptopa. Pokój jest jasny, a przez duże okna za nimi wpada naturalne światło.
Aktualności 30 października 2019

Promocja kwartału

Czytaj dalej
Cyfrowy wykres przedstawiający wiele zmiennych wykresów finansowych na niebieskim tle siatki, z wyraźnym spadkiem zaznaczonym strzałką, reprezentującym gwałtowny spadek wartości akcji lub kryptowaluty.
Aktualności 9 marca 2016

Ranking jakości danych UFG

Czytaj dalej
Artykuł prasowy w języku polskim z pogrubionym nagłówkiem Wrocławska opłata OC bije rekordy. Artykuł omawia wysokie stawki ubezpieczenia samochodu we Wrocławiu, z wypunktowaniami i wyróżnionymi podtytułami.
Aktualności 18 sierpnia 2017

Wrocławska opłata OC bije rekordy

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę