Aktualności18 maja 2015

Młodzi klienci wolą oferty online

Polski rynek ubezpieczeń czekają zmiany w obsłudze klienta. Rośnie grupa osób uważająca tradycyjne metody pracy agentów ubezpieczeniowych za przeżytek. Zamiast kontaktu z pośrednikami sprzedającymi polisy wolą zapoznać się w ofertą online i skorzystać z aplikacji przygotowanych na urządzenia mobilne.

Ubiegłoroczne „Światowe badania klientów firm ubezpieczeniowych EY” udowodniły, że Polacy oczekują spersonalizowanej komunikacji. Aby spełnić oczekiwania ponad połowy ankietowanych firmy ubezpieczeniowe powinny kontaktować się z nimi przynajmniej raz w roku, najlepiej drogą mailową. W poprzedzających ankietę 18 miesiącach dwie trzecie badanych deklaruje kontaktu ze swoim ubezpieczycielem i aż 77% z nich przyznaje, że rozmowa zakończyła się kupnem nowej polisy, rozszerzeniem dotychczasowej lub poprawą opinii na temat towarzystwa ubezpieczeń.

W rozmowie z agencją Newseria Biznes Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA, podkreśla, że zmiany w zachowaniach klientów zależą od grupy wiekowej.

Klienci starsi nie zmienili się zbytnio. Są oczywiście pewne niewielkie zmiany, np. chcą więcej informacji o danym produkcie lub chcą przez telefon zawrzeć jakąś umowę – mówi prezes PZU. – Największą zmianę widzimy w grupie najmłodszych, a więc ludzi, którzy są przyczepieni do smartfona i którzy nie wyobrażają sobie współpracy z agentem, ponieważ uważają, że to jest staroświecki sposób robienia biznesu – dodaje.

To właśnie najmłodsza grupa klientów oczekuje większego dostępu do aplikacji mobilnych. Coraz więcej zakładów ubezpieczeń decyduje się na ten kanał komunikacji.

24471257_m

Tego typu aplikacje poza obliczeniem składek i zakupem poszczególnych polis umożliwiają również wezwanie pomocy. Takie aplikacje udostępnia m.in. PZU, WartaGenerali.

Warto również wspomnieć, że w roku ubiegłym za pośrednictwem kanału direct, czyli sprzedaż przez telefon i internet, sprzedało się 5 mln polisy. Polacy najczęściej kupują w ten sposób ubezpieczenie auta, głównie OC i AC.

 

PF

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 31 października 2018

Lepsza ochrona dla klientów

Czytaj dalej
Aktualności 15 stycznia 2015

Jak otrzymać samochód zastępczy?

Czytaj dalej
Aktualności 24 października 2017

PZU stawia na telematykę

Czytaj dalej
Aktualności 31 sierpnia 2018

Media o nas – sierpień 2018

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę