Mówi się w branży …
Ostatnie tygodnie minęły pod znakiem spektakularnych szkód komunikacyjnych – karamboli i wypadków z udziałem pojazdów uprzywilejowanych. O te tematy dziennikarze pytali ekspertów ubezpieczeniowych. Najciekawsze wypowiedzi umieściliśmy w poniższym zestawieniu. Znalazły się w nim także komentarze dotyczące wzrostu sum wypłacanych odszkodowań oraz budzącej coraz większe zainteresowanie ogólnopolskiej bazy polis UFG.
1.Michał Makarczyk z TU Compensa wyjaśnia jak przebiega ustalanie przyczyny kolizji z udziałem pojazdów rządowych.
Bardzo często ich przyczynę wypadku można dość łatwo określić. Zwłaszcza gdy dochodzenie prowadzi policja, dostępne są zeznania świadków i dokładny protokół przebiegu zdarzenia. Wyjaśnianie sprawy może być natomiast trudniejsze, jeśli brały w niej udział pojazdy uprzywilejowane lub poszkodowanych uczestników jest wielu – tak jak w przypadku karambolu. Warto jednak podkreślić, że niezależnie od liczby czy funkcji zaangażowanych w wypadek osób, jego okoliczności zawsze muszą być analizowane indywidualnie.
Źródło:Motoryzacja
2.Proces likwidacji szkody wynikającej z karambolu związany jest z koniecznością przeprowadzenia bardziej pracochłonnego postępowania wyjaśniającego. O tym w rozmowie z TVN mówił Marcin Broda z “Dziennika Ubezpieczeniowego”.
Ustalenie tego, jak przebiegał ten wypadek oraz kto jest sprawcą, a kto poszkodowanym, jest bardzo trudne. Ciężko ocenić, jak to zdarzenie wyglądało. To jest łamigłówka.
Źródło: Tvn24
3.O tym, jak na przestrzeni lat zmieniła się wartość odszkodowań za szkody komunikacyjne Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, mówi:
Szkody wypłacone w 2006 r. wynosiły 441 milionów, a ich kwota w roku 2015 to 846 milionów: dwukrotnie więcej. Jestem przekonany, że w roku 2016 nastąpił wzrost wypłat do prawie miliarda złotych.
Źródło:Superbiz
4.Aleksandra Biały, rzeczniczka UFG wyjaśniła, jak Fundusz współpracować będzie z ubezpieczycielami, aby ograniczyć oszustwa ubezpieczeniowe.
Po kilkunastu latach prowadzenia ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych, z około 400 mln zawartych w niej rekordów, UFG ma dużo doświadczenia i wiedzy o scenariuszach zachowań przestępczych, którą będziemy dzielić się z ubezpieczycielami. Inaczej mówiąc, po zbudowaniu tej platformy będziemy udostępniać tę wiedzę ubezpieczycielom do dalszego procedowania. Nawet jeżeli w ten sposób zaoszczędzonych zostanie 10 proc. wypłat z OC komunikacyjnego, to i tak będą to setki milionów złotych.
Źródło: RP
5.Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG wypowiedziała się na temat aktualizacji bazy danych, która służy do weryfikacji informacji o historii ubezpieczenia kierowcy.
Stale wprowadzamy kolejne algorytmy pozwalające na weryfikację jakości danych, przesyłanych do bazy polis przez ubezpieczycieli. Rosnące zainteresowanie kierowców danymi w naszej bazie pociąga za sobą również konieczność szczególnej uwagi ubezpieczycieli poświęcanej jakości i aktualności informacji przesyłanych do bazy.
Źródło: UFG