Aktualności25 maja 2015

Likwidacja szkód do poprawki

W niektórych obszarach likwidacji szkód komunikacyjnych stosowane były praktyki znacznie odbiegające od norm prawnych. To zarzut sformułowany przez Rzecznika Ubezpieczonych w drugiej części raportu zatytułowanego „Orzecznictwo Sądu Najwyższego a praktyka likwidacji szkód komunikacyjnych”. Jednak już od kilku miesięcy obserwować można ważne zmiany w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych. Zawdzięczamy to bezpośredniej likwidacji szkód.

Z opracowania skarg wpływających do Rzecznika Ubezpieczonych wynika, że powodem niezadowolenia kierowców była problematyczna kwestia kwalifikacji szkody jako całkowitej, nieadekwatna wysokości stawek za prace naprawcze, nieuwzględnianie wniosków o zwrot kosztów ekspertyzy niezależnych rzeczoznawców, opieszałości w likwidacji szkód i niewywiązywania się przez ubezpieczycieli z obowiązków informacyjnych.

Z napływających do Rzecznika skarg i zapytań jednoznacznie widać, iż praktyki ubezpieczycieli we wspomnianych obszarach pozostawiają wiele do życzenia. Instytucja przyznaje jednak, że część towarzystw ubezpieczeniowych poważnie potraktowała problemy wskazywane w skargach podejmując stosowne działania naprawcze.

28154297_m
fot. Likwidacja Szkód

Ponadto kierowcy od marca tego roku mają okazję skorzystać z systemu bezpośredniej likwidacji szkód (BLS). Zgodnie z decyzją firm należących do Polskiej Izby Ubezpieczeń (m.in. PZU, Ergo Hestia, UNIQA, Aviva) likwidacja uszkodzeń w ramach OC samochodu w firmie sprzedającej nam ubezpieczenie komunikacyjne jest rynkowym standardem. System ten gwarantuje, że ubezpieczyciele zaczną baczniej zwracać uwagę na jakość oferowanych usług.

 

DW

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy