Strefa Agenta23 lutego 2018

Mówi się w branży…

W lutym wybraliśmy pięć wypowiedzi na cztery różne tematy. Najważniejszym wydarzeniem miesiąca było przesunięcie daty obowiązywania przepisów ustawy dystrybucyjnej – to wydarzenie zasłużyło na dwa cytaty. O czym jeszcze mówiło się w branży? Zapraszamy do lektury!

Tak na temat wdrożenia IDD wypowiedział się Konrad Zakrzewski, dyrektor pionu dystrybucji AXA Życie.
Decyzję Rady UE o przesunięciu terminu transpozycji i stosowania dyrektywy 2016/97 oceniam pozytywnie. Sądzę, że zdano sobie sprawę, jak ogromną zmianę w praktyce funkcjonowania rynku wnosi ta dyrektywa. Dostosowanie zakładów ubezpieczeń, a w szczególności setek tysięcy osób pracujących w tym sektorze w całej Europie jest gigantycznym wyzwaniem we wszelkich aspektach funkcjonowania ubezpieczycieli. Konieczne jest dostosowanie i wymiana lub aneksowanie wszystkich umów dystrybucyjnych, dostosowanie szkoleń, produktów, systemów informatycznych itd. To są ogromne koszty i wysiłek logistyczny. Dodatkowe kilka miesięcy na pewno pomogą w dostosowaniu się do nowych regulacji.

Agnieszka Rudnicka, szef projektu wdrożenia postanowień ustawy w spółkach UNIQA Polska, dodała:
Technologicznie branża jest przygotowana, projekty wdrożeniowe są w fazie ostatnich testów, ale praca z dystrybutorami wymaga racjonalnego podejścia i czasu na zrozumienie i zastosowanie w praktyce wypracowanych rozwiązań. Dodatkowo okres ten można wykorzystać na wypracowanie przez branżę ubezpieczeniową wspólnych standardów, na co, ze względu na relatywnie późne opublikowanie ostatecznego tekstu ustawy, zabrakło czasu. Stworzy to szansę na lepsze przygotowanie i z całą pewnością zyskają na tym klienci.

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa

Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, skomentowała szybko rosnącą liczbę Polaków korzystających z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych (wzrost r.r.o 23%):

Problemem polskiej opieki zdrowotnej są kolejki do świadczeń, których potrzebujemy na co dzień. Niewielu z nas od pewnego wieku nie skarży się na bóle kręgosłupa. Tymczasem, jak pokazują ostatnie statystyki, na tomografię dolnego odcinka kręgosłupa trzeba czekać blisko pół roku, na rezonans magnetyczny blisko 10 miesięcy, a na wizytę u ortopedy 9–10 miesięcy. W związku z tym nie dziwi fakt, że prawie 70% osób, które wydawały pieniądze na prywatną opiekę zdrowotną, wydały je właśnie na szybszy dostęp do specjalistów bądź badań.

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa

Magdalena Oszczak, menedżer ds. produktu i oceny ryzyka w AXA Ubezpieczenia, wypowiedziała się na temat ubezpieczeń wypraw wysokogórskich:

Taka wyprawa, jak na Nanga Parbat, po opłaceniu zwyżki 200 proc. byłaby objęta naszym ubezpieczeniem. Koszty ratownictwa w najwyższym wariacie wynoszą 10 000 euro i obejmują: koszty akcji poszukiwawczej, udzielnie pomocy w miejscy zdarzenia, transport ubezpieczonego do placówki medycznej.

Źródło: Rzeczpospolita

Agata Jankowska-Galińska, radca prawny kancelarii Deloitte Legal, komentuje fakt, iż wg badań 61% respondentów widzi korzyści płynące z działań podejmowanych w celu zapewnienia zgodności z RODO:
Wdrożenie RODO pozwala organizacjom inteligentnie wykorzystywać dane osobowe w celu wzmocnienia swojej wartości. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań do spełnienia wymagań RODO może pomóc firmom dostrzec duży wpływ ochrony danych na działalność całej organizacji. Kluczem jest inteligentna implementacja zmian, aby zgodność z RODO rzeczywiście przyniosła wartość dodaną firmie.

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Strefa Agenta 30 sierpnia 2019

Mówi się w branży

Czytaj dalej
Strefa Agenta 22 grudnia 2016

Media o nas – grudzień 2016

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy