Allianz chętnie polecany

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 10.08.2018, w kategorii:

Wg badań pracowni GfK Allianz był w pierwszej połowie 2018 roku najchętniej rekomendowaną marką zarówno ubezpieczeń życiowych, jak i majątkowych w Polsce.

Realizowane od kilku lat badanie ma na celu monitorowanie i sprawdzanie opinii klientów na temat jakości działań ubezpieczyciela. GfK, prowadząc badanie, sprawdza zarówno opinie klientów Allianz, jak i głównych konkurentów marki. W każdej fali ogólnopolskiego badania satysfakcji i lojalności klientów firm ubezpieczeniowych biorą udział 1400-osobowe grupy klientów ubezpieczeń majątkowych i ubezpieczeń na życie. W pierwszym półroczu 2018 r. Allianz wyprzedził swoich głównych konkurentów i został liderem rynku.  

Badanie mierzy wskaźnik NPS (Net Promoter Score), pokazujący czy dana osoba poleciłaby usługi firmy swojej rodzinie lub znajomym – w skali od 0 do 10. Otrzymany wynik pokazuje proporcję respondentów, którzy poleciliby firmę najbliższym, w stosunku do respondentów, którzy by to odradzili. Wskaźnik NPS to stosunek liczby tzw. promotorów danej marki (czyli tych osób, które oceniają jej usługi najwyżej – dają oceny 9 i 10) do liczby tzw. krytyków marki (oceny 0-6).

Z najnowszej fali badania wynika, że wskaźnik NPS dla Allianz w spółce majątkowej wynosi 17,3%, a w życiowej – 13%.  Oba wyniki dają Allianzowi pierwsze miejsce wśród marek ubezpieczeniowych w dziale I i II.

Według ubezpieczyciela to efekt wielu inicjatyw, wprowadzanych w całej firmie: od usprawnień związanych z procesem likwidacji szkód, przez kontakt z klientem, aż po działania w obszarze produktów. Wprowadzony w Allianz 5 star rating to nowa metoda badawcza, która pozwala ocenić klientom poziom satysfakcji na 5 punktowej skali. Znają ja dobrze m.in. klienci sklepów internetowych. Za badanie odpowiada firma niezależna, która zbiera opinie nabywców. Na stronie allianz.pl publikowane są autentyczne oceny i opinie klientów zebrane w trakcie badania. W pierwszym etapie Allianz udostępnił klientom możliwość oceny procesu likwidacji szkody z AC. W kolejnych etapach będą oni mogli oceniać także jakość obsługi w innych obszarach obsługi klienta. Średnia ocena Allianz to 4,27 na 5 możliwych gwiazdek.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

wrzesień 2017

wrzesień 2017

Koszty „podatku Religi” poniosą kierowcy

Koszty „podatku Religi” poniosą kierowcy

UOKiK zbada sprawę wzrostu cen ubezpieczeń komunikacyjnych?

UOKiK zbada sprawę wzrostu cen ubezpieczeń komunikacyjnych?