Mówi się w branży …

Jakub Nowiński Jakub Nowiński
Opublikowano: 24.02.2017, w kategorii:

Ostatnie tygodnie minęły pod znakiem spektakularnych szkód komunikacyjnych – karamboli i wypadków z udziałem pojazdów uprzywilejowanych. O te tematy dziennikarze pytali ekspertów ubezpieczeniowych. Najciekawsze wypowiedzi umieściliśmy w poniższym zestawieniu. Znalazły się w nim także komentarze dotyczące wzrostu sum wypłacanych odszkodowań oraz budzącej coraz większe zainteresowanie ogólnopolskiej bazy polis UFG.

1.Michał Makarczyk z TU Compensa wyjaśnia jak przebiega ustalanie przyczyny kolizji z udziałem pojazdów rządowych.

Bardzo często ich przyczynę wypadku można dość łatwo określić. Zwłaszcza gdy dochodzenie prowadzi policja, dostępne są zeznania świadków i dokładny protokół przebiegu zdarzenia. Wyjaśnianie sprawy może być natomiast trudniejsze, jeśli brały w niej udział pojazdy uprzywilejowane lub poszkodowanych uczestników jest wielu – tak jak w przypadku karambolu. Warto jednak podkreślić, że niezależnie od liczby czy funkcji zaangażowanych w wypadek osób, jego okoliczności zawsze muszą być analizowane indywidualnie.

Źródło:Motoryzacja

2.Proces likwidacji szkody wynikającej z karambolu związany jest z koniecznością przeprowadzenia bardziej pracochłonnego postępowania wyjaśniającego. O tym w rozmowie z TVN mówił Marcin Broda z „Dziennika Ubezpieczeniowego”.

Ustalenie tego, jak przebiegał ten wypadek oraz kto jest sprawcą, a kto poszkodowanym, jest bardzo trudne. Ciężko ocenić, jak to zdarzenie wyglądało. To jest łamigłówka.

Źródło: Tvn24

3.O tym, jak na przestrzeni lat zmieniła się wartość odszkodowań za szkody komunikacyjne Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, mówi:

Szkody wypłacone w 2006 r. wynosiły 441 milionów, a ich kwota w roku 2015 to 846 milionów: dwukrotnie więcej. Jestem przekonany, że w roku 2016 nastąpił wzrost wypłat do prawie miliarda złotych.

Źródło:Superbiz

4.Aleksandra Biały, rzeczniczka UFG wyjaśniła, jak Fundusz współpracować będzie z ubezpieczycielami, aby ograniczyć oszustwa ubezpieczeniowe.

Po kilkunastu latach prowadzenia ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych, z około 400 mln zawartych w niej rekordów, UFG ma dużo doświadczenia i wiedzy o scenariuszach zachowań przestępczych, którą będziemy dzielić się z ubezpieczycielami. Inaczej mówiąc, po zbudowaniu tej platformy będziemy udostępniać tę wiedzę ubezpieczycielom do dalszego procedowania. Nawet jeżeli w ten sposób zaoszczędzonych zostanie 10 proc. wypłat z OC komunikacyjnego, to i tak będą to setki milionów złotych.

Źródło: RP

5.Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG wypowiedziała się na temat aktualizacji bazy danych, która służy do weryfikacji informacji o historii ubezpieczenia kierowcy.

Stale wprowadzamy kolejne algorytmy pozwalające na weryfikację jakości danych, przesyłanych do bazy polis przez ubezpieczycieli. Rosnące zainteresowanie kierowców danymi w naszej bazie pociąga za sobą również konieczność szczególnej uwagi ubezpieczycieli poświęcanej jakości i aktualności informacji przesyłanych do bazy.

Źródło: UFG

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Czy AC zadziała po szkodzie powstałej na torze?

Czy AC zadziała po szkodzie powstałej na torze?

EKUZ nie wystarcza na zagranicznym stoku

EKUZ nie wystarcza na zagranicznym stoku

Coraz więcej kierowców bez OC

Coraz więcej kierowców bez OC