Nowa kampania PZU – „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być twoi najbliżsi”
Ruszyła druga odsłona kampanii społecznej Fundacji PZU „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Motywem przewodnim tegorocznych działań będzie zwrócenie uwagi, na odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze, którą ponoszą zarówno kierowcy, jak i piesi. Przekaz ten podkreśla hasło „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”.
Według danych Komisji Europejskiej, co piąty pieszy w Unii Europejskiej ginie na polskich drogach. Szacuje się, że w ciągu roku jest to ponad 1100 osób. Co więcej z badań zrealizowanych na zlecenie PZU wynika, że 33% kierowców zdarza się przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61% hamuje dopiero w ostatniej chwili. Piesi również nie są bez winy. Aż 74% badanych przyznaje, że zdarza im się przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu.
Działania edukacyjne Fundacji PZU mają zachęcić uczestników ruchu drogowego do zmiany niebezpiecznych zachowań.
– Sukces ubiegłorocznej edycji kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” utwierdził nas w przekonaniu, że warto oprzeć działania na pozytywnym przekazie. Również i w tym roku będziemy zachęcać bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze. Rodzina, przyjaciele czy znajomi mogą uświadomić im, że każdy z nich jest także pieszym. Wierzymy, że może to w znaczący sposób wpłynąć na zmianę zachowań kierowców wobec przechodniów – mówi Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU SA.
PZU ubezpieczenia sprzedaje od 1803 roku. Obecnie towarzystwo zajmuje czołową pozycję w kraju i jest jedną z najlepiej rozpoznawanych marek w Polsce, zawdzięcza to również aktywnej działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.
MZ