Ponad 11,5 tys. skarg do Rzecznika Finansowego

Najwięcej zażaleń dotyczyło praktyk sektora komunikacyjnego.

Paulina Fabrycka Paulina Fabrycka
Opublikowano: 02.12.2015, w kategorii:

Przez trzy kwartały tego roku do Rzecznika Finansowego wpłynęło 11 612 pisemnych skarg dotyczących ubezpieczeń gospodarczych – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez urząd. Klienci ubezpieczycieli zgłosili niemal tyle samo skarg, co w analogicznym okresie 2014 r. Najwięcej zażaleń dotyczyło praktyk sektora komunikacyjnego.

 

Rzecznik Finansowy w raporcie informuje, że od początku roku do 10 października, w sprawie ubezpieczeń komunikacyjnych, wpłynęło 5370 skarg, co stanowi 46,2% wszystkich zgłoszeń. Wśród nich najwięcej zażaleń odnotowano w sprawie obowiązkowych ubezpieczeń OC dla posiadaczy pojazdów mechanicznych (4419 skarg, co stanowiło 38,1%).

Zastrzeżenia dotyczyły między innymi roszczeń o uzyskanie pełnej rekompensaty za wynajem zastępczych pojazdów oraz sposobu, w jaki likwidowana była szkoda (nieuprawnione kwalifikowanie szkody jako całkowitą).

Problemy zgłaszane przez nabywców ubezpieczeń dotyczyły również: praw poszkodowanego, co do wyboru części które zastosowane były do naprawy pojazdu, zasadności amortyzacji części, wypłat odszkodowań z tytułu utraty wartości pojazdu i kosztów holowania i parkowania.

W zakresie ilości skarg, wysoko znajdowały się również te dotyczące autocasco (688 spraw – 5,9%). Zarzuty w większości przypadków dotyczyły sporów o wysokość przyznanego odszkodowania, odmowy jego wypłacenia oraz interpretacji przepisów ubezpieczeniowych.

Skargi dotyczyły również roszczeń regresowych zakładów ubezpieczeń, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (najczęściej uznanie w całości lub w części zasadności zgłaszanych roszczeń), następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczeń assistance, Zielonej Karty, ubezpieczeń szyb samochodowych i kosztów naprawy pojazdu.

Analizując pisemne skargi Rzecznik zauważa, że „nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych nadal jest znacząca“.

 

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Ubezpieczenie motocykli

Ubezpieczenie motocykli

Gdy poszkodowany przyczyni się do szkody

Gdy poszkodowany przyczyni się do szkody

Jak wykorzystać internet w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki?

Jak wykorzystać internet w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki?