O ubezpieczeniach w social mediach i internecie
Przyszłością firm ubezpieczeniowych jest sprzedaż direct – przez internet i za pośrednictwem social mediów. Agenci ubezpieczeniowi już teraz intensywnie starają się sprzedawać ubezpieczenia w ten sposób – świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych przez IRCenter.
Autorzy badania wskazują, że obecnie widoczna jest działalność agentów ubezpieczeniowych w wielu różnych miejscach w sieci. Głównym kanałem komunikacji jest Facebook. Pośrednicy ubezpieczeniowi w social mediach rozmawiają głównie o dwóch tematach – proaktywna sprzedaż stanowi 39% dyskusji, natomiast 54% wymiany poglądów dotyczy wynagrodzenia i prowizji.
Pośrednicy ubezpieczeniowi już od jakiegoś czasu dostrzegają istotną potrzebę poszukiwania kontaktu z klientem za pośrednictwem internetu, jednak ubezpieczyciele nie pomagają im w tej działalności. Stawiają raczej na pozyskanie nowych agentów, niż na dołączanie do dyskusji. Jak twierdzi Albert Hupa, prezes IRCenter – kluczem do sukcesu jest wypracowanie mechanizmu, w którym to agenci będą zachęcać internautów do odwiedzenia strony www firm. Przewagę zdobędą te towarzystwa ubezpieczeniowe, które pierwsze się tego nauczą.

Autorzy badania zwracają uwagę na fakt, że sprzedaż ubezpieczeń w social mediach jest istotnym kanałem rozwoju towarzystw ubezpieczeniowych. Internauci często poszukują w sieci informacji o polisie OC oraz możliwości porównania ofert ubezpieczenia samochodu.
MZ