Aktualności26 maja 2015

O ubezpieczeniach w social mediach i internecie

Przyszłością firm ubezpieczeniowych jest sprzedaż direct – przez internet i za pośrednictwem social mediów. Agenci ubezpieczeniowi już teraz intensywnie starają się sprzedawać ubezpieczenia w ten sposób świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych przez IRCenter.

Autorzy badania wskazują, że obecnie widoczna jest działalność agentów ubezpieczeniowych w wielu różnych miejscach w sieci. Głównym kanałem komunikacji jest Facebook. Pośrednicy ubezpieczeniowi w social mediach rozmawiają głównie o dwóch tematach – proaktywna sprzedaż stanowi 39% dyskusji, natomiast 54% wymiany poglądów dotyczy wynagrodzenia i prowizji.

Pośrednicy ubezpieczeniowi już od jakiegoś czasu dostrzegają istotną potrzebę poszukiwania kontaktu z klientem za pośrednictwem internetu, jednak ubezpieczyciele nie pomagają im w tej działalności. Stawiają raczej na pozyskanie nowych agentów, niż na dołączanie do dyskusji. Jak twierdzi Albert Hupa, prezes IRCenter – kluczem do sukcesu jest wypracowanie mechanizmu, w którym to agenci będą zachęcać internautów do odwiedzenia strony www firm. Przewagę zdobędą te towarzystwa ubezpieczeniowe, które pierwsze się tego nauczą.

16447022_m
fot. Social Media

Autorzy badania zwracają uwagę na fakt, że sprzedaż ubezpieczeń w social mediach jest istotnym kanałem rozwoju towarzystw ubezpieczeniowych. Internauci często poszukują w sieci informacji o polisie OC oraz możliwości porównania ofert ubezpieczenia samochodu.

 

MZ

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę