Prostsze ubezpieczenia dzięki klientom- Ergo Hestia
Ergo Hestia przekonuje, że produkty ubezpieczeniowe nie muszą być skomplikowane i zawiłe, a kontakt z ubezpieczycielem może odbywać się na zasadzie dialogu. Sopockie towarzystwo podąża w kierunku uproszczenia procedur i form kontaktu z klientem, co znalazło swoje odzwierciedlenie w statystyce skarg i odwołań od decyzji ubezpieczyciela.
Treść umów i dokumentów dotyczące usług finansowo-ubezpieczeniowych nierzadko bywa niezrozumiała dla klientów. W ramach obsługi polisy lub likwidacji szkody z ubezpieczenia komunikacyjnego często trzeba poruszać się w gąszczu procedur prawno-administracyjnych. Ergo Hestia postanowiła je uprościć korzystając z sugestii swoich klientów.
– Grupa Ergo Hestia poprawia jakość usług, ucząc się od klientów – mówi Agnieszka Zych – Dzięki systemowi, który zbiera i analizuje sygnały niezadowolenia klientów wdrożyliśmy już ponad 500 programów naprawczych. Od stycznia tego roku słuchamy też aktywnie nowych pomysłów na podstawie pierwszego crowdsourcingowego portalu ubezpieczeniowego Forum Idei. To dwa uzupełniające się kanały komunikacji z klientami – mówi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytań i Reklamacji ERGO Hestii.
Dzięki wprowadzonym zmianom w 2014 r. wskaźnik skarg klientów Ergo Hestii obniżył się 3-krotnie z 2,2% do 0,76%. Oznacza to, że na 1000 wystawionych przez ubezpieczyciela polis, skarżyło się 8 klientów. Obniżył się także wskaźnik odwołań – z 5,8% w styczniu ub.r. do 5,26% w grudniu.
Ergo Hestia jako pierwszy i na razie jedyny ubezpieczyciel w Polsce, upublicznia wewnętrzne dane o skargach swoich klientów. Uwagi i opinie przekazywane firmie służą firmie do doskonalenia obsługi.
DW