PZU: Nowa kampania „Z życia też zrezygnujesz?”

Agata Wrzosek Agata Wrzosek
Opublikowano: 21.11.2019, w kategorii:

„Z życia też zrezygnujesz?” to kolejna odsłona kampanii społecznej PZU na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Ma na celu przekonanie kierowców do rezygnacji z korzystania z telefonów w trakcie jazdy. Instytut Transportu Samochodowego podaje, że jest to przyczyną co czwartego wypadku w kraju.

Hasło kampanii nawiązuje do badań, według których aż dwie trzecie internautów wolałoby zrezygnować z oglądania telewizji niż z korzystania z telefonu. Niewiele mniej łatwiej niż z telefonu zrezygnowałoby z picia kawy, a połowa – nawet ze swojego zwierzaka.
PZU chce zmieniać przyzwyczajenia polskich kierowców i uświadamiać im zagrożenie mocnym przekazem, stąd hasło kampanii. Odebranie telefonu lub przeczytanie wiadomości w czasie jazdy to realne zagrożenie dla życia, niezależnie od umiejętności kierowcy.

Pierwsza część kampanii – „Prowadzisz? Odłóż telefon” – również przedstawiała cenne informacje dotyczące zagrożeń wynikających z używania telefonu za kierownicą. Ekspertyzy wykazały, że rozmowa przez telefon w trakcie jazdy zwiększa ryzyko wypadku o prawie 20%, a czytanie SMS-ów – aż o połowę. Prawie 60% ankietowanych kierowców przyznało, że rozmawia w trakcie jazdy przez telefon trzymając go przy uchu.

Kampanie „Prowadzisz? Odłóż telefon” i „Z życia też zrezygnujesz?” są częścią programu #10latdłużej. To strategia społeczna PZU na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego komfortu życia Polaków. Obejmuje profilaktykę zdrowotną oraz programy edukacyjne i uświadamiające.

 

AW

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Ubezpieczeniowe podsumowanie 2015 roku

Ubezpieczeniowe podsumowanie 2015 roku

PIU jednak obowiązkowa

PIU jednak obowiązkowa

Ranking jakości danych UFG

Ranking jakości danych UFG