Raport roczny Grupy ERGO Hestia zdobywcą złota w finale konkursu „The Kantar Information is Beautiful Awards”
Raport Roczny Grupy ERGO Hestia za 2016 r., zatytułowany „Sieć”, zdobył „złoto” w kategorii Nagroda publiczności – Community Award międzynarodowego konkursu „The Kantar Information is Beautiful Awards”. Raport był jedyną kreacją z Polski i znalazł się w gronie wielu znanych i cenionych marek, jak m.in. Bloomberg, The Washington Post, Google, Reuters, Die Zeit, CNN, The Guardian czy Spotify. Międzynarodowe jury składające się z 27 ekspertów oceniało aż 117 projektów pochodzących z całego świata. Prace zostały nagrodzone w 8 głównych i 5 kategoriach specjalnych.
„The Kantar Information is Beautiful Awards” to prestiżowy i popularny na całym świecie konkurs w dziedzinie projektowania i wizualizacji danych. Ze względu na jego rangę i poziom to wielkie wyróżnienie dla Raportu.
Raporty Roczne Grupy ERGO Hestia wydawane są w formie projektów artystycznych. Zawsze zaskakują odbiorców pomysłem, proponując refleksję nad starannie wybranym motywem przewodnim. Praca graficzki Hanny Dyrcz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia, Piotra M. Śliwickiego, przedstawia wyniki analizy ogromnych zbiorów danych dotyczących działalności Grupy w 2016 r. Artystka wybrała z nich najciekawsze i najbardziej znaczące dla firmy i przedstawiła je w formie obrazów-infografik, opracowanych w technice dataesthetics. Po raz pierwszy liczby i pojęcia, takie jak ubezpieczenia, relacje międzyludzkie czy terabajty zostały urzeczywistnione w formie graficznych wizualizacji, które mogą również funkcjonować jako niezależne obrazy, oderwane od kontekstu informacyjnego. Artystka odebrała nagrodę podczas uroczystej gali finałowej, która odbyła się w Londynie.
Jak podkreślił Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii, zdobyty laur potwierdza słuszność konsekwentnie realizowanego przez ERGO Hestię programu mecenatu artystycznego.
MZ