Superpolisa z Mateuszem Borkiem. Które gwiazdy promują ubezpieczenia?

W nowej kampanii reklamowej naszej porównywarki ubezpieczeń Superpolisa można usłyszeć Mateusza Borka, jednego z najlepszych i najpopularniejszych obecnie polskich komentatorów

Admin Administrator Admin Administrator
Opublikowano: 09.04.2015, w kategorii:

W nowej kampanii reklamowej naszej porównywarki ubezpieczeń Superpolisa można usłyszeć Mateusza Borka, jednego z najlepszych i najpopularniejszych obecnie polskich komentatorów sportowych. Z tej okazji proponuję krótki i subiektywny przegląd najciekawszych reklam ubezpieczycieli, którzy postawili na współpracę ze znanymi ludźmi.

 

Zanim jednak przejdę do prezentacji kilku wybranych pozycji spośród marketingowych dokonań ubezpieczycieli, w kilku słowach chcę jeszcze powiedzieć o naszej kampanii. Bieżące spoty dostępne są oczywiście na firmowym profilu Superpolisy na YouTube’ie, a od początku kwietnia do końca czerwca można je oglądać w sportowych kanałach Grupy Polsat. To efekt naszego zaangażowania w sponsoring transmisji takich dyscyplin jak piłka nożna, boks, tenis czy Formuła 1. W zeszłym roku byliśmy już obecni w telewizji, m.in. przy okazji transmisji wyścigów ostatniej z wymienionych dyscyplin. Postanowiliśmy kontynuować promocję w oparciu o tematykę sportową, jednak skupioną także wokół dziedzin niezwiązanych bezpośrednio z motoryzacją, kojarzącą się z ubezpieczeniami komunikacyjnymi OC i AC. W ten sposób docieramy z informacją o naszej firmie do znacznie szerszego grona odbiorców.

Udział Mateusza Borka to z jednej strony bardzo czytelne nawiązanie do sportu, z drugiej natomiast wpisanie działalności Superpolisy w rynkowy trend, jakim jest udział celebrytów w reklamach ubezpieczycieli. Oto kilka wartych uwagi przykładów:

„Pan też ćwiczy” – Mariusz Pudzianowski w Axa Direct

Reklama Axa Direct z udziałem Mariusza Pudzianowskiego to świetny przykład połączenia wizerunku celebryty z humorem i tematyką odpowiadającą promowanym ubezpieczeniom. W spotach polski strongman i zawodnik mieszanych sztuk walki z całkiem sporym ładunkiem nienachalnej autoironii proponuje kierowcom zakup autocasco, najtańszego OC lub zwraca uwagę na korzyści wynikające z posiadania assistance. Poniżej możecie skonfrontować założenia z realizacją:

 

„Mam plan na nagłą zmianę planów” – Małgorzata Kożuchowska w Aviva

O ile w przypadku polis OC czy AC ubezpieczyciele często sięgają po humor, o tyle w promocji ubezpieczeń na życie dominują – co raczej zrozumiałe – powaga i racjonalizm przekazu. Dobrym tego przykładem jest rozpoczęta w kwietniu 2015 r. kampania firmy Aviva. Ubezpieczenia tego towarzystwa wspiera swoim wizerunkiem Małgorzata Kożuchowska. To z pewnością dobry ruch ubezpieczyciela – popularna aktorka kojarzona jest z roli troskliwej, godnej zaufania żony i matki w serialu Rodzinka.pl. Chyba trudno o bardziej pasujące do polisy życiowej skojarzenia…

„Ale nigdy nie wiesz” – Marcin Dorociński w PZU

Ścieżką „aktorską” od dłuższego czasu podąża także PZU. Największy polski ubezpieczyciel postanowił zaangażować Marcina Dorocińskiego do promocji produktów (OC przy okazji wprowadzenia bezpośredniej likwidacji szkód i polis mieszkaniowych) oraz swojej okołosprzedażowej działalności (CSR-owa kampania „Droga do zdrowia” promująca bieganie, sponsoring Maratonu Warszawskiego). To również dobry ruch, zwłaszcza że w momencie premiery spotów (maj oraz wrzesień 2014 roku) był to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych polskich aktorów, kojarzony wówczas z głośnych filmów „Drogówka” oraz „Jack Strong”.

„Czy czołg też ubezpieczy?” – Bogusław Wołoszański w Liberty Ubezpieczenia

Ten przykład to prawdopodobnie najodważniejsze wykorzystanie znanej postaci ze wszystkich prezentowanych w tym wpisie. Liberty Ubezpieczenia postanowiło zaprosić do współpracy Bogusława Wołoszańskiego, autora popularnych przed laty „Sensacji XX wieku”, jednak w ostatnim czasie raczej nieobecnego w świadomości odbiorców. Czy zaangażowanie osoby o poważnym, nierozrywkowym przecież image’u i powierzenie jej bardzo odpowiedzianego zadania zwrócenia uwagi na zmianę nazwy firmy miało szanse powodzenia? Okazuje się, że tak – kamienna twarz Bogusława Wołoszańskiego promująca, oczywiście nie bez sporej dawki autoironii, markę i produkty spod szyldu Liberty Ubezpieczenia wypadła zaskakująco dobrze i na pewno zapisała się w pamięci odbiorców.

 

 

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Towarzystwo Ubezpieczeń Proama

Towarzystwo Ubezpieczeń Proama

Spada liczba skarg składanych do Rzecznika Finansowego

Spada liczba skarg składanych do Rzecznika Finansowego

Dlaczego kierowcy płacą więcej za OC?

Dlaczego kierowcy płacą więcej za OC?