Warta testuje sztuczną inteligencję
Warta wdraża dwa projekty bazujące na technologii sztucznej inteligencji. Prace nad dwoma projektami opartymi na technologii sztucznej inteligencji rozpoczęły się w 2018 r., oba zostaną wdrożone w drugiej połowie 2019 r.
Rozpoznawanie obrazu i mowy są już wykorzystywane w codziennej pracy firmy, usprawniając proces likwidacji szkód. Obecnie trwają zaawansowane testy z udziałem klientów ubezpieczyciela. Głównym celem wdrożenia rozpoznawania mowy (Voice Recognition) oraz obrazu (Image Recognition) jest znaczne skrócenie czasu potrzebnego na proces likwidacji szkód i dalsze podnoszenie jakości obsługi klienta.
Efektem wdrożenia obu projektów będzie wyraźna oszczędność czasu klientów dzięki ograniczeniu czasu oczekiwania na telefoniczne zgłoszenie szkody czy wydanie decyzji ubezpieczeniowej. Dotychczasowe rozwiązania, wdrożone w likwidacji szkód, takie jak np. kompleksowy system zarządzania tym procesem czy aplikacja Warta Mobile, wpłynęły pozytywnie na szybkość i przejrzystość pomocy oferowanej przez ubezpieczyciela.
Obecnie już ok. 10% rozmów na infolinii dotyczących zgłoszenia szkody jest obsługiwanych przez Wirtualnego Asystenta Warty. Od początku wdrożenia obsłużył on już ponad 2 tys. spraw klientów. Pełne zakończenie wdrożenia planowane jest na sierpień 2019 r.
Technologia rozpoznawania obrazu służy do analizy szkód komunikacyjnych, odciążając pracę rzeczoznawców Warty. Na podstawie przesłanego zdjęcia sztuczna inteligencja rozpoznaje uszkodzone elementy karoserii samochodów, a w kolejnym kroku szacuje wartość odszkodowania. Warta zakłada, że mechanizm obsłuży do 60% wszystkich spraw pojazdów, gdzie pojawiają się uszkodzenia zewnętrzne oraz 80% kosztorysów przesłanych przez warsztaty.
WT