Warta z pomocą IT chce zwiększyć sprzedaż
Warta, jako kolejny z ubezpieczycieli, stawia na nowe rozwiązania IT, które mają być pomocne we wzmocnieniu pozycji rynkowej ubezpieczyciela.
Coraz więcej firm ubezpieczeniowych zauważa potrzebę inwestycji w nowe technologie. Warta jest kolejnym towarzystwem, które postanowiło zainwestować w nowoczesny system do sprzedaży polis.
U większości towarzystw proces wprowadzania nowego produktu na rynek wciąż trwa o wiele za długo, a rozwiązania związane z obsługą klienta bywają, delikatnie mówiąc, przestarzałe. Wynika to z faktu, że wielu polskich ubezpieczycieli woli adaptować dotychczasowe narzędzia do nowych rozwiązań i wymogów, niż je zmieniać. Wiąże się to bowiem z mniejszym ryzykiem i wydatkami. Do tej pory Wartę zaliczano do towarzystw, które nie inwestowały w informatyzację. Jedynym wyjątkiem był niedawno wdrożony system likwidacji szkód Guliwer.
Jak informuje „Puls Biznesu”, na decyzję o sięgnięciu przez Wartę po nowe rozwiązania IT wpływ miały dwie kwestie: zapóźnienie technologiczne obecnego systemu wobec rozwiązań, z których korzystają konkurenci, oraz wymogi segmentu multiagencyjnego, oczekującego narzędzia zapewniającego prostą sprzedaż polis. Zapowiadane unowocześnienia mają wzmocnić pozycję rynkową ubezpieczyciela i w konsekwencji przełożyć się na lepsze wyniki finansowe.