World Insurance Report 2016. Ubezpieczenia, a Internet

Zakup ubezpieczenia komunikacyjnego, mienia czy turystycznego online lub przez telefon, powinny w najbliższym czasie znajdować nowych chętnych.

Admin Administrator Admin Administrator
Opublikowano: 17.03.2016, w kategorii:

W World Insurance Report 2016 czytamy, że ponad jedna czwarta klientów ubezpieczycieli w ciągu najbliższego roku planuje kupić polisę wykorzystując kanał cyfrowy.

 

Przygotowany przez firmy Capgemini oraz Efma tegoroczny World Insurance Report 2016 (WIR 2016) zawiera ciekawe podsumowanie przyzwyczajeń i preferencji klientów firm ubezpieczeniowych. Wnioski zawarte w raporcie można uznać za reprezentatywne, bowiem badanie zostało przeprowadzone na grupie ponad 15 tys. respondentów z 30 krajów całego świata. Prezentowane w nim dane dotyczą dwóch grup konsumentów. W głównej mierze są to przedstawiciele generacji Y, na którą składa się pokolenie ludzi urodzonych po 1975 roku, a więc tych zaznajomionych ze światem nowych mediów i technologii czy wręcz w nim wychowanych. Pozostałą grupą respondentów są osoby urodzone przed 1975 rokiem.

 

Nie tylko generacja Y kupuje polisy w sieci…

Mężczyźni kupują to w sieci częściej niż kobiety…Z raportu wynika, że przedstawiciele Generacji Y zdecydowanie częściej niż inni ankietowani nawiązują kontakt ze swoimi ubezpieczycielami za pośrednictwem nowych kanałów komunikacyjnych, takich jak telefon czy Internet. Co ważne, prawie 2-krotnie częściej sięgają po nowe rozwiązania w celu zawarcia ubezpieczenia, charakteryzują ich także większe oczekiwania odnośnie standardu nowych kanałów technologicznych. I choć ich przewaga w wykorzystywaniu cyfrowych narzędzi na potrzeby ubezpieczeniowe nie podlega dyskusji, to należy zauważyć, że także inni użytkownicy zamierzają coraz częściej sięgać po kanał direct. W WIR 2016 czytamy bowiem, że w ciągu najbliższego roku wzrost zakupu ubezpieczeń przy użyciu nowych technologii wzrośnie wśród starszych klientów z 16% do prawie 25%. Biorąc pod uwagę wszystkich badanych, przeszło jedna czwarta z nich w ciągu najbliższego roku zdecyduje się na wykupienie nowego lub przedłużenie swojego ubezpieczenia za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

 

Przyszłość także dla Polski

Gdy patrzy się na dynamiczny wzrost znaczenia technologii w codziennym życiu (również na potrzeby nabywania czy zarządzania posiadanymi usługami i produktami), trudno nie zgodzić się z wnioskami płynącymi z WIR 2016. Trend kierowania się w stronę internetu można z pewnością odnieść także do Polski.  Co prawda Polska Izba Ubezpieczeń nie udostępniła jeszcze raportu podsumowującego 2015 r., ale już na przykładzie danych z 2014 r. widać, że pole do sprzedaży polis w kanale direct jest w naszym kraju bardzo szerokie. A zatem takie rozwiązania jak nasze, a więc możliwość w ciągu zaledwie kilku minut kupienia ubezpieczenia komunikacyjnego, mienia czy turystycznego w pełni online lub przez telefon, powinny w najbliższym czasie znajdować coraz to nowych chętnych. Kto wie, być może już niedługo poziom sprzedawanych na odległość polis komunikacyjnych będzie tak duży jak w Wielkiej Brytanii, która jest jednym z liderów w sprzedaży directowej.

 

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Czy nagranie z kamery samochodowej ubezpieczyciel uzna za dowód?

Czy nagranie z kamery samochodowej ubezpieczyciel uzna za dowód?

Na wakacje samochodem. Czy wiesz jak za granicą zadziała Twoje ubezpieczenie?

Na wakacje samochodem. Czy wiesz jak za granicą zadziała Twoje ubezpieczenie?

Mądra firma po szkodzie

Mądra firma po szkodzie