Aktualności17 marca 2016

World Insurance Report 2016. Ubezpieczenia, a Internet

W World Insurance Report 2016 czytamy, że ponad jedna czwarta klientów ubezpieczycieli w ciągu najbliższego roku planuje kupić polisę wykorzystując kanał cyfrowy.

 

Przygotowany przez firmy Capgemini oraz Efma tegoroczny World Insurance Report 2016 (WIR 2016) zawiera ciekawe podsumowanie przyzwyczajeń i preferencji klientów firm ubezpieczeniowych. Wnioski zawarte w raporcie można uznać za reprezentatywne, bowiem badanie zostało przeprowadzone na grupie ponad 15 tys. respondentów z 30 krajów całego świata. Prezentowane w nim dane dotyczą dwóch grup konsumentów. W głównej mierze są to przedstawiciele generacji Y, na którą składa się pokolenie ludzi urodzonych po 1975 roku, a więc tych zaznajomionych ze światem nowych mediów i technologii czy wręcz w nim wychowanych. Pozostałą grupą respondentów są osoby urodzone przed 1975 rokiem.

 

Nie tylko generacja Y kupuje polisy w sieci…

Mężczyźni kupują to w sieci częściej niż kobiety…Z raportu wynika, że przedstawiciele Generacji Y zdecydowanie częściej niż inni ankietowani nawiązują kontakt ze swoimi ubezpieczycielami za pośrednictwem nowych kanałów komunikacyjnych, takich jak telefon czy Internet. Co ważne, prawie 2-krotnie częściej sięgają po nowe rozwiązania w celu zawarcia ubezpieczenia, charakteryzują ich także większe oczekiwania odnośnie standardu nowych kanałów technologicznych. I choć ich przewaga w wykorzystywaniu cyfrowych narzędzi na potrzeby ubezpieczeniowe nie podlega dyskusji, to należy zauważyć, że także inni użytkownicy zamierzają coraz częściej sięgać po kanał direct. W WIR 2016 czytamy bowiem, że w ciągu najbliższego roku wzrost zakupu ubezpieczeń przy użyciu nowych technologii wzrośnie wśród starszych klientów z 16% do prawie 25%. Biorąc pod uwagę wszystkich badanych, przeszło jedna czwarta z nich w ciągu najbliższego roku zdecyduje się na wykupienie nowego lub przedłużenie swojego ubezpieczenia za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

 

Przyszłość także dla Polski

Gdy patrzy się na dynamiczny wzrost znaczenia technologii w codziennym życiu (również na potrzeby nabywania czy zarządzania posiadanymi usługami i produktami), trudno nie zgodzić się z wnioskami płynącymi z WIR 2016. Trend kierowania się w stronę internetu można z pewnością odnieść także do Polski.  Co prawda Polska Izba Ubezpieczeń nie udostępniła jeszcze raportu podsumowującego 2015 r., ale już na przykładzie danych z 2014 r. widać, że pole do sprzedaży polis w kanale direct jest w naszym kraju bardzo szerokie. A zatem takie rozwiązania jak nasze, a więc możliwość w ciągu zaledwie kilku minut kupienia ubezpieczenia komunikacyjnego, mienia czy turystycznego w pełni online lub przez telefon, powinny w najbliższym czasie znajdować coraz to nowych chętnych. Kto wie, być może już niedługo poziom sprzedawanych na odległość polis komunikacyjnych będzie tak duży jak w Wielkiej Brytanii, która jest jednym z liderów w sprzedaży directowej.

 

Udostępnij

Tagi

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę