Aktualności30 marca 2017

Zmieniają się wymagania wobec agentów ubezpieczeniowych – wywiad z Katarzyną Weryńską, Dyrektorem Sprzedaży Sieci Wewnętrznej

Na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat rynek ubezpieczeń ewoluował. Konsumenci wyrobili w sobie nawyk porównywania konkurencyjnych ofert. Zmieniły się też wymagania względem agentów ubezpieczeniowych. Prezentacja oferty to za mało, klienci oczekują produktów dopasowanych do konkretnych potrzeb i możliwości finansowych. O zmieniających się wymaganiach rynku wobec agentów i umacniającej się roli multiagencji rozmawialiśmy z Katarzyną Weryńską, Dyrektorem Sprzedaży Sieci Wewnętrznej w Superpolisie.

Jakie są Pani plany w najbliższej perspektywie?

Przede wszystkim stawiam na dalszy rozwój całej sieci sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest umiejętne połączenie kompetencji agentów oraz wysokiego standardu obsługi. Obecnie największym wyzwaniem dla Superpolisy jest zbudowanie portfela stałych i lojalnych klientów. To ważne, bo dla agentów ubezpieczeniowych rekomendacje zadowolonych klientów są jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania nowych odbiorców. W Superpolisie możemy się pochwalić coraz większą liczbą osób, które trafiają do naszych oddziałów z polecenia. Warto zaznaczyć, że na podnoszenie standardów obsługi bezpośredni wpływ mają cyklicznie organizowane szkolenia i zaangażowanie naszych agentów. Obecnie wdrażamy działania mające na celu zwiększenie portfela majątkowego, pracujemy także nad wzrostem sprzedaży produktów życiowych. Ponadto nieustannie dbamy o zwiększenie rozpoznawalności naszej marki.

Z branżą ubezpieczeniową jest Pani związana od dwudziestu lat. Jakie zmiany zaszły na rynku w tym czasie?

Kiedy zaczynałam pracę w branży ubezpieczeniowej polisy były wypisywane ręcznie, archiwizowane w teczkach, a oferowane przez ubezpieczycieli produkty gwarantowały jedynie podstawowy zakres ochrony. Przez dwadzieścia lat rynek ubezpieczeń ewoluował. Dziś polisy wystawiamy w systemach online i prowadzimy elektroniczną archiwizację dokumentów. Firmy ubezpieczeniowe odświeżyły swoje produkty. Dostępne są także innowacyjne rozwiązania dla agentów, które przekładają się na oszczędność czasu. Taką innowacją w systemie Superpolisy jest sczytywanie danych z dowodu rejestracyjnego. Dzięki temu udogodnieniu doradca przygotowując ofertę nie musi zadawać klientowi szczegółowych pytań dotyczących pojazdu. Dane potrzebne do kwotacji zostaną automatycznie pobrane i wczytane do systemu. Na przestrzeni lat wzrosła również świadomość klientów. Obecnie szukają produktów ubezpieczeniowych dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Jednocześnie oczekują możliwości sprawnego porównania ofert wielu ubezpieczycieli. To dlatego umacnia się rola multiagencji. 

Konkurencja na rynku multiagencyjnym jest bardzo silna. Jakie przewagi przekładają się na sukces Superpolisy?

Superpolisa zapewnia dostęp do ofert 30 różnych firm. Wyróżnia nas profesjonalizm i wysokie standardy obsługi klientów. Atutem jest również system transakcyjny, dzięki któremu możliwe jest sprawne porównanie wszystkich dostępnych ofert. Nasi agenci pomagają w wyborze i zakupie szerokiej gamy ubezpieczeń – od komunikacyjnych aż po produkty dedykowane przedsiębiorcom. Doskonała znajomość produktów wszystkich największych ubezpieczycieli działających na polskim rynku umożliwia dopasowanie polisy do indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych odbiorcy. Ponadto możemy poszczycić się rozbudowaną siecią placówek, z których część znajduje się w galeriach i centrach handlowych. Dzięki temu zapewniamy dostęp do oferty ubezpieczycieli przez 7 dni w tygodniu.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę