Aviva: Rośnie akceptacja dla upominków finansowych dla dzieci
Wybierając prezenty dla dzieci, Polacy coraz częściej myślą o ich przyszłości. ARC Rynek i Opinia przeprowadziło na zlecenie Avivy badanie, z którego wynika, że coraz chętniej jako prezent m.in. na pierwszą komunię wręczamy upominki finansowe. Dwóch na trzech badanych Polaków jest zdania, że pieniądze wpłacone na edukację i przyszłość dziecka to lepszy pomysł niż kupno kolejnego rzeczowego podarunku.
Wg Bogusławy Szyszka-Orłowskiej z Działu Rozwoju Ubezpieczeń Indywidualnych Avivy co dziesiąty ankietowany deklaruje, że sam przekazałby pieniądze zamiast prezentu. Jednocześnie 66% badanych twierdzi, że to lepszy pomysł niż kolejny materialny podarunek. Wiele wskazuje na to, że społeczna akceptacja dla podarunków finansowych będzie rosła i nie dotyczy to tylko gotówki – coraz częściej na komunię, urodziny czy dzień dziecka rodzina będzie zakładać odpowiednie ubezpieczenie lub fundusz. Jak podkreśla ekspert Avivy, ważne jest też zachowanie jak najbardziej atrakcyjnej dla dziecka formy przekazania takiego upominku.
Jak pokazuje najnowsze badanie Avivy, dla 8% respondentów poszukiwanie prezentu komunijnego to duży kłopot, wynikający z braku wiedzy na temat potrzeb dziecka i zwyczajowych kosztów tego typu prezentów. Z tych względów tylko 20% badanych preferuje podarunki rzeczowe, a aż 39% woli postawić na łatwiejsze rozwiązanie w postaci gotówki. 9% ankietowanych jest zdania, że nie powinno dawać się drogich prezentów, a jedynie symboliczny upominek, np. książkę lub słodycze.
Ankiety zrealizowano metodą wspomaganych komputerowo wywiadów indywidualnych (CAWI) na próbie 908 respondentów w dniach 9-13 kwietnia 2018 roku.
WT