AXA: co robić, aby jak najszybciej otrzymać odszkodowanie

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 24.06.2019, w kategorii:

Eksperci AXA Polska opublikowali poradnik mówiący o tym, co robić w wypadku szkody, aby jak najszybciej otrzymać odszkodowanie.

   • Po zawarciu umowy ubezpieczenia należy zapisać w telefonie numer telefonu do ubezpieczyciela, pod który należy informować o szkodach. W razie zajścia zdarzenia ubezpieczony zobowiązany jest do ratowania przedmiotu ubezpieczenia, zapobieżenia szkodzie lub zmniejszenia jej rozmiarów przy użyciu dostępnych środków. W razie potrzeby należy wezwać odpowiednie służby, które sporządzą notatkę, którą poszkodowany powinien dołączyć do zgłoszenia szkody.
  •  Przy zgłaszaniu szkody należy podać swój numer polisy, zarówno wtedy, gdy zgłaszający jest poszkodowanym, jak i sprawcą szkody i posiada OC w życiu prywatnym. Zgłaszając szkodę w swoim majątku należy zrobić to w ciągu 3 dni, a sprawcy z OC w życiu prywatnym w ciągu 7 dni od zdarzenia.
  •  Należy przechowywać faktury i rachunki za rzeczy znajdujące się w domu, aby w razie szkody łatwiej było oszacować wartość strat. Należy przekazać pełną listę zniszczeń i strat rzeczoznawcy ubezpieczyciela. Przydatne mogą okazać się wszelkie dowody posiadania lub zakupu mienia, np. karty gwarancyjne, certyfikat, fotografie z wnętrza mieszkania wykonane przed szkodą.
  •  W czasie wizyty rzeczoznawcy należy szczegółowo opisać zniszczenia lub skradzione przedmioty, warto również ustalić okoliczności wystąpienia szkody i znaleźć świadków zdarzenia.
  • Nie należy dokonywać zmian w miejscu szkody do momentu przybycia przedstawiciela, chyba że jest to niezbędne do zabezpieczenia mienia pozostałego po szkodzie lub by zmniejszyć rozmiar szkody. W takim przypadku najlepiej przed dokonaniem jakichkolwiek zmian wykonać fotografie, które pomogą oszacować straty.
   • Poszkodowani, którzy posiadają usługę assistance domowego, mogą liczyć na pomoc ubezpieczyciela w postaci: organizacji i pokrycia kosztów, np. dekarza, który zabezpieczy zerwany dach. Assistance pokryje również, w razie konieczności, koszty wynajmu mieszkania zastępczego, np. na czas trwania remontu.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Stabilizacja cen OC

Stabilizacja cen OC

Media o nas – Maj 2016

Media o nas – Maj 2016

Przyszłość nowych metod sprzedaży w ubezpieczeniach

Przyszłość nowych metod sprzedaży w ubezpieczeniach