Compensa wprowadza telemedycynę w ubezpieczeniach zdrowotnych

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 18.06.2019, w kategorii:

Compensa poszerza oswoją ofertę ubezpieczeń zdrowotnych o usługi telemedyczne, w ramach których klienci mają dostęp do zdalnych konsultacji medycznych. Aktualnie trwa program pilotażowy, do którego dostęp uzyskało ok. 10 tys. klientów ubezpieczonych w ramach grupowych polis zdrowotnych. Docelowo rozwiązanie będzie stałym elementem asortymentu Compensy.

Kontakt ze specjalistą odbywa się w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji lub czatu. Zdalne konsultacje mogą dotyczyć prostych tematów medycznych oraz bardziej złożonych zagadnień, które wymagają zaangażowania specjalistów, np. ortopedy czy kardiologa. Jak podkreślają przedstawiciele Compensy, telemedycyna nie ma na celu wyeliminowania bezpośredniego kontaktu z lekarzem, jest to ułatwienie wykorzystywane do rozwiązywania problemów, które takiego kontaktu nie wymagają.

Pacjenci mogą konsultować ze specjalistami szczegóły swojej choroby, omówić wyniki badań czy uzyskać elektroniczną receptę bądź skierowanie na badania diagnostyczne. Historia „wizyt” zapisywana jest na indywidulnym koncie pacjenta, dzięki czemu przy kolejnej e-konsultacji nie ma potrzeby ponownego wprowadzania lekarza we wcześniej zebrane dane.

Usługi telemedyczne pozwalają na maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na wizytę oraz na racjonalizację kosztów leczenia, co ma duży wpływ na niższą składkę ubezpieczeniową.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

O co mogą nas pytać klienci w 2015 roku?

O co mogą nas pytać klienci w 2015 roku?

Warta sprawdziła do kogo dzwonimy w przypadku stłuczki

Warta sprawdziła do kogo dzwonimy w przypadku stłuczki

Superpolisa.pl Pegaz sp. z o.o.  Kluczowym Partnerem PZU 2017

Superpolisa.pl Pegaz sp. z o.o. Kluczowym Partnerem PZU 2017