Czy dodawane przy sprzedaży gadżety wpływają na klientów?

Admin Administrator Admin Administrator
Opublikowano: 29.06.2016, w kategorii:

Gadżety firmowe, oferowane klientom w momencie zakupu mogą przekładać się na korzyści, które należy rozważyć na dwóch płaszczyznach – po pierwsze zadziałać może znana z psychologii zasada wzajemności, po drugie dobrze zaprojektowany i przemyślany gadżet reklamowy pomaga tworzyć długotrwałe relacje z marką. Czy faktycznie drobny gadżet, chociażby kubek z logo firmy, może przekładać się na efekty sprzedażowe?

 

Obiecaj coś przed transakcją

Jedną z najskuteczniejszych i najczęściej stosowanych w działaniach sprzedażowych techniką jest reguła wzajemności. W dużym skrócie polega ona na tym, aby zaoferować klientowi jakiś prezent jeszcze przed wyjawieniem własnej prośby. Co ciekawe, doświadczenia psychologów dowodzą, że sam prezent nie musi być rzeczą bardzo wartościową, liczy się gest. Wystarczy więc na wstępnym etapie rozmowy z klientem powiedzieć, że możemy zaoferować mu coś za darmo, choćby drobny upominek z logo firmy, aby zwiększyć szansę na transakcje. Dlaczego to działa? Ponieważ jesteśmy nauczeni tego, żeby dać coś w zamian za prezent. Oczywiście zasada ta ma swoje zastosowanie nie tylko w relacjach sprzedażowych, ale także w naszym codziennym życiu. Jednak sprzedawcy z powodzeniem wykorzystują ten schemat działań, aby inicjować różnego rodzaju transakcje.

 

Daj coś w gratisie na etapie decyzji o zakupie

Nawet drobne upominki z logo firmy, dodawane w momencie zawierania umowy kupna danego produktu, mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe. Darmowe gadżety firmowe mogą być elementem przesądzającym o sprzedaży danego produktu w sytuacji, w której klient ma wybór spośród podobnych ofert. Rzecz jasna chętniej zdecyduje się na taką, która zapewni dodatkową korzyść – nawet w postaci niewielkiego upominku.

 

Tworzą więź i pozytywny wizerunek

Gadżety dodawane przy sprzedaży produktów, są świetnym narzędziem promocyjnym, idealnie wpisującym się w świadome budowanie marki. Obdarowanie klienta nawet małym upominkiem, takim jak kubek czy pendrive z logo marki, jest sygnałem świadczącym o dbałości firmy o wzajemne relacje, co przekłada się na łatwość w budowaniu więzi pomiędzy sprzedawcą a nabywcą. Kubki, smycze czy długopisy dodawane przy zawarciu umowy kupna danego produktu mają jeszcze jedną zaletę – gwarantują rozpowszechnianie się wizerunku marki. Co z punktu widzenia sprzedających jest świetnym sposobem na dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców. W procesie budowania pozytywnego wizerunku firmy, przedmioty, które na dłużej pozostaną w pamięci klienta, mają ma niego znaczący wpływ. Można więc śmiało powiedzieć, że w kubku z logiem firmy tkwi ogromny potencjał.

 shutterstock_138510626

 

 

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Ważne zmiany dla branży ubezpieczeniowej

Ważne zmiany dla branży ubezpieczeniowej

Nowe rekomendacje dotyczące szkód osobowych weszły w życie

Nowe rekomendacje dotyczące szkód osobowych weszły w życie

Rzecznik Finansowy: potrzeba edukacji ubezpieczeniowej

Rzecznik Finansowy: potrzeba edukacji ubezpieczeniowej