Aktualności22 sierpnia 2016

Czy sprzedaży ubezpieczeń nauczyć się może każdy?

Współczesny świat przyrównać można do wielkiego rynku, gdzie każdego dnia dochodzi do niezliczonej ilości transakcji. Sprzedawcy prześcigają się w pomysłach na pozyskanie nowych klientów. W tłumie oferujących przeróżne produkty i usługi swoje miejsce zajmują także agenci ubezpieczeniowi. W tekście odpowiadamy na pytanie, czy i co wyróżnia ich na tle reszty sprzedawców oraz podpowiadamy, jakie cechy powinni w sobie rozwijać pośrednicy ubezpieczeniowi, aby skutecznie sprzedawać polisy.

 

W dużej mierze techniki i strategie stosowane przez sprzedawców z innych branży mają zastosowanie również w sektorze ubezpieczeń. Jest jednak kilka różnic. Wynikają one z faktu, że polisy ubezpieczeniowe w bezpośredni sposób dotyczą życia i zdrowia oraz najcenniejszych rzeczy klienta. Namówienie go do zakupu czegoś tak w pewnym sensie nienamacalnego, jak ochrona ubezpieczeniowa – z której być może nigdy nie skorzysta – jest o wiele trudniejsze od oferowania produktów codziennego użytku. Dlatego sprzedażowy sukces w ubezpieczeniach jedynie w pewnym stopniu uzależniony jest od konkurencyjności oferty na tle rynku. Możliwość zaoferowania produktów wszystkich największych towarzystw znacznie ułatwia pracę, jednak kluczem do sukcesu jest wykształcenie w sobie pewnych cech oraz zdobycie szeregu umiejętności.

 

Cechy dobrego agenta

Wyjątkowość pracy pośrednika ubezpieczeniowego polega na konieczności łączenia cech i umiejętności, które na ogół są uznawana za skrajne przeciwieństwa. Dobry agent to z jednej strony osoba wrażliwa, wyczulona na potrzeby klientów i potrafiąca słuchać. Z drugiej strony to profesja, która wymaga inicjatywy, niezbędna jest umiejętność formułowania myśli w jasny i konkretny sposób oraz zdecydowanie. Poniżej podpowiadamy, jak te przeciwstawne cechy charakteru wykorzystywać w kontaktach z klientami:

 

  • słuchaj i chętnie podejmuj rozmowę z klientem,
  • o ofercie opowiadaj jasno i konkretnie. Pamiętaj, że klient oczekuje informacji o zaletach produktu, ale także o ewentualnych utrudnieniach i ograniczeniach,
  • wsłuchuj się w potrzeby klienta – prowadź dialog, a nie monolog,
  • szanuj czas klienta, przekazuj wszystkie niezbędne informacje w możliwie skondensowany sposób,
  • okazuj szacunek rozmówcy i staraj się zbudować jego zaufanie,
  • bądź przygotowany nawet na szczegółowe pytania klientów, dbaj o systematyczne pogłębianie wiedzy i bądź na bieżąco z oferowanymi przez towarzystwa produktami,
  • stosuj odpowiednie zwroty – jak najczęściej odnoś się do doświadczeń klienta poprzez zwroty „pan”, „pański”, unikaj zaś wyrażenia „my”.

 

Czy zatem każdy może zostać agentem? Katalog cech i umiejętności, które powinien posiadać dobry agent ubezpieczeniowy, to zestaw składający się z wielu przeciwności. Nie są one jednak niewyuczalne. Odpowiednie szkolenia są w stanie sprawić, że początkujący agent zdobędzie dokładną wiedzę z zakresu oferty ubezpieczeniowej oraz warsztat potrzebny w pracy z klientami. Natomiast ćwiczenia z zakresu komunikacji nauczą go, jak doprowadzić transakcję do końca bez cienia natarczywości.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 22 grudnia 2017

Ubezpieczenie na Boże Narodzenie

Czytaj dalej
Aktualności 26 listopada 2015

listopad 2015

Czytaj dalej
Aktualności 16 czerwca 2017

OC zaczęło się opłacać

Czytaj dalej
Aktualności 30 sierpnia 2019

Sierpień 2019

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę