Strefa Agenta27 lutego 2019

Rynek ubezpieczeń: Rzecznik Finansowy interweniuje w sprawie Gefiona

Wciąż wzrasta liczba wniosków do Rzecznika Finansowego od osób poszkodowanych przez posiadaczy polis OC komunikacyjnego w firmie OC Gefion Insurance A/S z siedzibą w Kopenhadze. Rzecznik poinformował Komisję Nadzoru Finansowego o kolejnych nieprawidłowościach w działalności tego zakładu.

Już rok temu dostrzegano wiele uchybień w funkcjonowaniu Gefiona. Przedstawiciele Rzecznika Finansowego spotykali się z reprezentantami firmy, wskazywali na zidentyfikowane problemy i apelowali o podjęcie działań zmierzających do zatrzymania dynamicznego wzrostu liczby skarg. Jednak poprawy nie było.

W 2018 r. do Rzecznika Finansowego wpłynęły 183 wnioski dotyczące Gefiona, w tym aż 172 dotyczące OC komunikacyjnego. Daje to firmie siódme miejsce w zestawieniu sporządzanym ze względu na liczbę wniosków do Rzecznika Finansowego dotyczących OC komunikacyjnego (udział na poziomie 4,6%). Co ciekawe, rok wcześniej firma zajmowała dopiero 14 pozycję (udział na poziomie zaledwie 0,9%).

Zdaniem Rzecznika Finansowego, jeśli na firmę przychodzi ponad cztery razy więcej skarg niż wskazywałby na to udział rynkowy, jest to bardzo poważny sygnał w kontekście problemów z likwidacją szkód. Tym bardziej, że z kwartału na kwartał rośnie znaczenie tej firmy w omawianym segmencie rynku.

Dezorientację wśród poszkodowanych budzi też fakt, że przedstawicielem Gefiona w Polsce jest Polins Sp. z o.o., a szkody likwiduje firma Crawford Polska Sp. z o.o. Część osób nie wie, do kogo w tej sytuacji zgłosić się z reklamacją. Zgodnie z opinią Komisję Nadzoru Finansowego, legalnym przedstawicielem Gefion Insurance do spraw roszczeń w Polsce jest Crawford Polska Sp. z o.o.

JN

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Strefa Agenta 30 października 2019

Promocja kwartału

Czytaj dalej
Strefa Agenta 27 marca 2019

Ruszyła Akademia SuperAgenta

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy