GAP zabezpieczy kierowcę przed stratą na nowym aucie
Tylko w pierwszym półroczu 2018 roku w Polsce zostało zarejestrowanych ponad 237,3 tys. aut osobowych. Stanowi to o 10 proc. lepszy wynik niż w tym samym okresie przed rokiem. Z analizy AXA Partners wynika, że z uwagi na brak ubezpieczeń Guaranteed Asset Protection (GAP) połowa właścicieli aut musi brać pod uwagę straty na nowo kupionym pojeździe.
51,6 proc. samochodów zakupionych w pierwszej połowie 2018 roku było finansowanych z leasingu. Pozostałe auta kupowane były na kredyt albo za gotówkę. Jak twierdzą eksperci AXA Partners to właśnie ta grupa jest najbardziej narażona na straty finansowe wynikające z niedoubezpieczenia.
Dzieje się tak dlatego, że auta finansowane w ramach umowy leasingowej są objęte dodatkowym ubezpieczeniem GAP. Chroni ono kupującego pojazd przed stratą finansową w przypadku braku możliwości dalszego korzystania z auta.
Ubezpieczenie GAP chroni właściciela pojazdu w sytuacji, kiedy jego samochód zostanie skradziony lub zniszczony. O ile ubezpieczenie wypłaca odszkodowanie uwzględniające wartość auta w momencie zdarzenia, o tyle GAP wyrównuje brakującą różnicę pomiędzy kwotą zakupu auta a uzyskanym z polisy odszkodowaniem.
WT