Aktualności30 grudnia 2015

Internet coraz bardziej ubezpieczeniowy

W dzisiejszych czasach przez Internet można kupić prawie wszystko – od nowego laptopa po ubezpieczenia. Wyniki ostatniego raportu KPMG pokazują, że popularność polis sprzedawanych w kanale direct będzie w najbliższych latach rosnąć.

 

Jak pokazują wyniki raportu „Jeden klik od ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe?” przygotowanego przez KPMG, w którym firma zestawia oczekiwania i zachowania konsumentów cyfrowych* ze strategiami ubezpieczycieli, liczba dorosłych internautów już teraz wynosi w Polsce ponad 20 milionów, a według prognoz do 2020 roku regularnie korzystać z sieci będzie około 75% Polaków. Co istotne, coraz więcej jest w tej grupie osób wykorzystujących sieć do kupowania produktów lub usług. I to także ubezpieczeniowych – z raportu KPMG wynika, że korzysta z nich aż 92% konsumentów cyfrowych, a co 10. badana osoba, kontaktuje się z ubezpieczycielem przynajmniej raz w tygodniu.

 

Nic zatem dziwnego, że rynek ubezpieczeniowy chętnie korzysta z możliwości, które oferuje Internet (choćby z tego, że dzięki połączeniu cyfrowemu dotarcie do klienta jest stosunkowo łatwe). Sieć jest doskonałym środowiskiem do nawiązania dłuższych relacji oraz wymiany informacji odnośnie przyszłych oczekiwań. Poprzez kanały cyfrowe rozwiązywanie wszelkich spraw przebiega w sposób bardziej dla konsumentów przyjazny i wygodny – szybko, skutecznie i nieabsorbująco.

 

Poniżej kilka ważnych wniosków z raportu KPMG.

 

+ Jaką formę kontaktu preferują klienci?

W zależności od tego, co jest przedmiotem sprawy, klienci wybierają różne kanały kontaktowania się z ubezpieczycielem. Często wciąż dominuje bezpośrednie spotkanie, ale preferencje klientów wyraźnie przesuwają się w kierunku kanału online. Przykładem jest choćby to, że 62% ankietowanych poszukuje informacji o polisach na stronach www, a zaledwie 13% udaje się w tej sprawie do sprzedawcy. Aby zakupić nowe ubezpieczenie badani najczęściej (41%) wybierają wizytę w punkcie obsługi sprzedaży, ale zakup poprzez stronę internetową lub aplikację mobilną preferuje już ponad 31% respondentów.

 

+ Czego szukają konsumenci?

Klienci coraz częściej wybierają ubezpieczyciela, jeśli ma ofertę online. Co ciekawe, nie tylko więc cena i zakres ubezpieczenia odgrywają ważną rolę (chociaż nadal są one kluczowymi czynnikami dla większości badanych), ale zauważyć można wzrost ważności kanałów internetowych, takich jak możliwość zgłoszenia szkody przez Internet (25%), dostęp do konta klienta (17%) czy zakupu polisy kanałem cyfrowym (15%), który najczęściej wybierany jest w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych i turystycznych.

 

+ Jakie bariery widzą klienci w kanale online?

Przy zakupie ubezpieczenia przez Internet największa część klientów wciąż boi się podejmować decyzję bez porady konsultanta lub agenta (52%), obawia się też niedomówień (49%) i nie jest pewna, że kupi produkt dostosowany do swoich potrzeb. Kanał cyfrowy wybierany jest więc najczęściej przy czynnościach, w których wykonywaniu klienci czują się pewnie (90%).

 

Przyszłość ubezpieczeń w Internecie

Działalność ubezpieczycieli rozwija się w sieci i najprawdopodobniej w najbliższej przyszłości to nie tylko się nie zmieni, ale dodatkowo zintensyfikuje. W swoim raporcie KPMG zaprezentowało graf ilustrujący zmiany na rynku w perspektywie następnych 5-10 lat. Widać wyraźnie, że poprzez nieustanny kontakt z klientem ubezpieczyciele dopasowywać będą swoją ofertę oraz starać się będą rozwijać możliwości, które oferują im kanały cyfrowe.

Grafika_kpmg

Źródło: http://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/2015/12/Raport-Jeden-klik-od-ubezpieczenia-czy-Polacy-są-gotowi-na-kanaly-cyfrowe.pdf

 

Internet ważny w Superpolisa.pl

Dzięki posiadaniu nowoczesnego systemu sprzedażowego jako Superpolisa.pl wpisujemy się w opisany w zaprezentowanym raporcie rozwój „internetowych ubezpieczeń” w Polsce. Jesteśmy pewni, że możliwość sprawnego porównania wielu ofert na komputerze czy telefonie (u nas zajmuje to zaledwie kilka minut) i po kilku kliknięciach dokonani zakupu wybranego produktu, to rozwiązanie ze wszech miar warte uwagi. Dlatego cieszy nas, gdy badania potwierdzają, że kanał cyfrowy już teraz jest coraz bardziej popularny i na pewno stanowi przyszłość ubezpieczeń.

 

* Konsument cyfrowy to według autorów raportu: osoba posiadająca praktycznie nieprzerwany dostęp do lokalnych i globalnych zasobów internetu za pomocą stacjonarnych i mobilnych urządzeń dostępowych.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 24 października 2017

PZU stawia na telematykę

Czytaj dalej
Aktualności 29 stycznia 2019

OC zdrożeje? Niekoniecznie

Czytaj dalej
Aktualności 31 lipca 2018

Czym się różnią Allriski?

Czytaj dalej
Aktualności 24 grudnia 2018

„Złoty Zderzak” dla ERGO Hestii

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę