Mówi się w branży …

Jakub Nowiński Jakub Nowiński
Opublikowano: 30.05.2017, w kategorii:

Tym razem comiesięczny przegląd ułożyliśmy z komentarzy dotyczących rozwoju i zmian w samej branży, m.in. możliwości, jakie da wykorzystanie przez ubezpieczycieli bazy UFG oraz nowych międzynarodowych standardów dotyczących sprawozdań finansowych ubezpieczycieli.

1.Michał Świderski, Dyrektor Biura Sprzedaży Wyłącznej PZU, wyjaśnia, dlaczego ważny jest nieustanny rozwój sieci sprzedaży w branży ubezpieczeniowej.

Dziś „wszyscy” sprzedają ubezpieczenia – już nie tylko agenci wyłączni czy multiagenci. Ubezpieczenia oferują firmy z różnych branż: od poczty i banków po firmy energetyczne, sieci handlowe czy agencje ochrony. Działamy w złożonym świecie dystrybucji. Dlatego tak ważna jest profesjonalna i silna sieć sprzedaży.

Źródło: Enewsletter

Opublikowane niedawno międzynarodowe standardy rachunkowości (IFRS 17) mają rozpocząć kolejną rewolucję regulacyjną w sektorze ubezpieczeń. I choć wejdą w życie dopiero w 2021 r. to już dziś wywołały żywą dyskusję wśród ekspertów z branży. Dlaczego zmiany są potrzebne wyjaśnia Krzysztof Stroiński, Lider Praktyki Ubezpieczeniowej w Europie Środkowej i Partner Deloitte.

Często podnoszone było również, że sprawozdania ubezpieczycieli nie przedstawiają informacji kluczowych dla oceny faktycznej sytuacji finansowej danego podmiotu. Ze względu na długoterminowy charakter wielu ubezpieczeń, naturalnym jest bowiem pytanie, w jaki sposób każda firma rozpoznaje w czasie zysk z poszczególnych polis i jakiej jego części należy spodziewać się w przyszłości. Dotychczasowe sprawozdania nie dostarczały rynkom takich informacji.

Źródło: Deloitte

2.Artur Borowiński, prezes Compensy, omawia możliwości, jakie ubezpieczyciele zyskaliby dzięki wykorzystaniu informacji z bazy UFG.

Możliwość wykorzystania informacji z bazy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o kierowcach i zarejestrowanych pojazdach, dzięki ich udostępnieniu przez CEPiK funduszowi, pozwoliłaby ubezpieczycielom na poprawę jakości danych i procesu ich rejestracji. Dane z systemów sprzedażowych ubezpieczycieli byłyby wówczas weryfikowane z bazą CEPiK. Ponadto dodatkowe informacje z bazy CEPiK-u o np. opłaconych mandatach czy jazdy pod wpływem alkoholu, mogłyby okazać się pomocne do oszacowania ryzyka.

Źródło: Enewsletter

3.Badania przeprowadzonego przez Boston Consulting Group wskazują, że wciąż co czwarty Polak nie miał kontaktu z ubezpieczycielem, a odsetek osób, które pozytywnie oceniają sektor ubezpieczeń wynosi obecnie 25%. Komentując wyniki sondażu Prezes Avivy, Adam Uszpolewicz, zauważa, że branża ubezpieczeniowa powinna intensywniej pracować nad swoim wizerunkiem.

Te dane BCG nie szokują, one są zbieżne z tym, co obserwujemy. Branża finansowa jest obojętna większości Polaków. My powinniśmy mieć dużo większe ambicje, by być lepiej postrzeganym niż inne branże.

Źródło: Wyborcza

4.Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Indywidualnego Compensa TU, Damian Andruszkiewicz, wskazuje na przydatność polisy assistance podczas wyjazdów turystycznych.

Niektórzy kierowcy mają nieco archaiczne przyzwyczajenia i kiedy przydarzy im się awaria samochodu, dzwonią po pomoc do rodziny czy znajomych. Pomijając kłopotliwość takich próśb, w przypadku wyjazdów na zagraniczne wakacje taka strategia jest niewykonalna. Zresztą szwagier nie zapewni nam samochodu zastępczego czy bezpłatnego hotelu po awarii pojazdu, a takie możliwości daje assistance dla kierowców. To w dodatku zdecydowanie tańsza opcja niż korzystanie z lokalnej pomocy drogowej.

Źródło: Prnews

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

RZF: 2016 rokiem dużej aktywności

RZF: 2016 rokiem dużej aktywności

„To trzeba wiedzieć” – Echo Dnia – Radom

„To trzeba wiedzieć” – Echo Dnia – Radom

2014-12-24  W okresie świątecznym wzrasta sprzedaż polis mieszkaniowych

2014-12-24 W okresie świątecznym wzrasta sprzedaż polis mieszkaniowych