Strefa Agenta29 kwietnia 2020

Branża ubezpieczeniowa – jak walczymy z pandemią?

W czasach przed koronawirusem działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu były nieraz odbierane z powątpiewaniem. Dziś to w pewnym sensie codzienność – także w branży ubezpieczeniowej.

Wszystkie ręce na pokład? Wydaje się, że tak. Bezinteresowną pomoc widać dziś wszędzie. W domowych „fabrykach” szyją się maseczki, sprzęt medyczny drukuje się w 3D, świat biznesu puchnie od pomysłów na pomoc służbie zdrowia.

Przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie, jak w te działania włącza się nasza branża.

Z oczywistych powodów nasz tekst jest niepełny – nie jesteśmy w stanie zebrać w krótkim materiale wszystkich akcji zainicjowanych przez przedstawicieli branży ubezpieczeń. Zresztą, nie taka jest nasza intencja. Chcemy na kilku przykładach po prostu Wam pokazać, że ubezpieczyciele, pośrednicy i brokerzy działają. I jak dokładnie to robią.

Branża ubezpieczeniowa niesie pomoc w pandemii

Dość oczywistą, bezdyskusyjnie potrzebną formą działań CSR w czasie pandemii jest wsparcie szpitali. Przykładów tego rodzaju pomocy jest na rynku sporo. Do firm, które zdecydowały się na taki ruch, należy spółka MAK Ubezpieczenia z Grupy MAK, która przekazała fundusze na zakup środków medycznych dla służby zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA).

Walka z epidemią potrwa jeszcze długo, a ciągłość profesjonalnej opieki medycznej jest teraz bardzo ważna. Dlatego dbając o zwiększenie bezpieczeństwa pracy personelu medycznego, chcemy wesprzeć go poprzez zapewnienie odpowiednich środków ochrony osobistej. Jest dla nas oczywiste, że w sytuacji pandemii musimy działać razem – powiedział Andrzej Wasilewski, prezes zarządu MAK Ubezpieczenia.

Podobnie myślą przedstawiciele innych firm ubezpieczeniowych. Oto 5 ciekawych przykładów działań, o których warto wiedzieć.

1. 200 samochodów dla służb medycznych od PZU

Największy polski zakład ubezpieczeń zdecydował się przekazać 200 samochodów służbom medycznym, które zajmują się chorymi podejrzanymi o zakażenie koronawirusem. Do czego potrzebne są auta? Choćby do przewożenia próbek do badań od osób przebywających na kwarantannie w domu.

2. ERGO Hestia organizuje webinary

Sopocki ubezpieczyciel stara się pomagać na różne sposoby, m.in. przeznaczył milion złotych na „uzbrojenie” w sprzęt ratowników medycznych. W pakiecie działań tej firmy znajdują się również inne, być może mniej oczywiste pomysły, jak np. webinary z ekspertami reprezentującymi różne dziedziny – od psychologii po medycynę. Specjaliści tłumaczą rozmaite zagadnienia związane z pandemią i jej wpływem na stosunki międzyludzkie czy ekonomię. Warto się tym zainteresować. Podajemy link do źródła: https://media.ergohestia.pl/pr/493428/koronawirus-w-polsce-ergo-hestia-rozpoczyna-cykl-eksperckich-wykladow-dla-agentow-i-pracownikow.

3. Warta pomaga 34 szpitalom

Rozmachu nie da się odmówić Warcie. Ubezpieczyciel postanowił wesprzeć aż 34 szpitale (pełna lista na: https://media.warta.pl/bez-kategorii/warta-wspiera-34-szpitale-w-walce-z-pandemia/), przekazując im aż 5 mln zł. Ale to tylko połowa środków, które zaangażowała Warta. Kolejne 5 mln zł wesprze organizacje i instytucje lokalne w ramach akcji Zostań w domu i pomagaj.

4. Zdalna nauka na celowniku Allianz Polska

To niezwykle ciekawy kierunek działań, bo zdalna edukacja to szansa na ciągłość nauki, ale jednocześnie źródło sporych problemów organizacyjnych. Zwłaszcza w przypadku osób borykających się z cyfrowym wykluczeniem. Trudności dostrzegł Allianz Polska i przekazał komputery podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Działanie ewidentnie #wdobrejsprawie!

5. Generali pomaga we Włoszech

Na koniec przykład spoza Polski, bo przecież branża ubezpieczeń angażuje się w działania na całym świecie. Włoski ubezpieczyciel Generali przekazał milion euro szpitalowi Cattinara w Trieście. Środki mają zostać przeznaczone na zakup środków ochronnych dla kadry lekarskiej oraz na zakup sprzętu technicznego na OIOM włoskiej placówki medycznej.

W pewnym sensie sytuacja zagrożenia to naturalne środowisko ubezpieczeń. Kto, jeśli nie ubezpieczyciele, ma dobrze rozumieć słowo „ryzyko”? Po liczbie i zasięgu działań CSR-owych widać, że polska branża ubezpieczeniowa jest bliska swoim korzeniom.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Strefa Agenta 29 maja 2018

Media o nas – maj 2018

Czytaj dalej
Strefa Agenta 29 lipca 2019

Wiener zastępuje Gothaera

Czytaj dalej
Strefa Agenta 29 kwietnia 2020

Konkurs Kubańskie Klimaty

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy