Jak ubezpieczenia korzystają z popkultury?

Kreatywność często pomaga firmom działającym na rynku ubezpieczeniowym pojawiać się w mediach

Bartłomiej Behnke Bartłomiej Behnke
Opublikowano: 23.11.2015, w kategorii:

O ubezpieczeniach można mówić w wielu różnych kontekstach. Informacje na temat polis można łączyć nawet z popkulturą…

 

Widząc na srebrnym ekranie wybuchający dom Tonego Starka w trzeciej części Iron Mana czy kolejną stłuczkę spowodowaną przez któregoś z bohaterów Fast and Furious, przez umysł przebiega wiele myśli. Część widzów cieszy oczywiście oko efektami specjalnymi, ale wielu zadaje sobie wtedy również pytanie: a jeśli działoby się to w realnym świecie, to ile by kosztowało? Rozważania na ten temat trzeba oczywiście traktować z przymrużeniem oka, co nie zmienia faktu, że dzięki nim tematyka ubezpieczeniowa ma szansę przebić się w mediach. Mając tego świadomość w listopadzie postanowiliśmy ubezpieczyć auta Jamesa Bonda…

 

Przy okazji niedawnej premiery „Spectre” postanowiliśmy oszacować, ile kosztowałoby ubezpieczenie OC agenta Jej Królewskiej Mości. Na potrzebę wyliczeń przyjęliśmy, że James Bond jest 47-letnim, nieżonatym mężczyzną bez dzieci, który posiada prawo jazdy od 25 lat, opłaca OC od 15 lat, AC od 7 i ma na koncie minimum dwie szkody powstałe w przeciągu ostatnich dwóch lat. Obliczyliśmy koszt ubezpieczenia najnowszego samochodu Bonda – Astona Martina DB10, jak również jego bardziej „rzeczywistych” samochodów z paru poprzednich filmów. Z kalkulacji wynikało między innymi, że agent dla swojego luksusowego Astona Martina nie kupiłby OC taniej niż za 9,5 tys. zł. Cały przygotowany przez nas tekst przeczytacie w innym dziale na naszej stronie: „Czy Bonda stać na ubezpieczenie swoich samochodów?”.

 

Szybko okazało się, że media internetowe bardzo chętnie opiszą ubezpieczeniowe perypetie agenta 007 – tekst został opublikowany m.in. przez Onet.pl, Interię, Fakt.pl oraz Se.pl.

 

Nośne tematy w ubezpieczeniowym kontekście

Świat mediów pełen jest innych tego typu przykładów. Dwa według nas najciekawsze opisujemy poniżej.

 

  1. Kosztowne zniszczenia w GTA V

Na bardzo ciekawy pomysł wpadli pracownicy niemieckiego Allianza. Dwóch ekspertów ds. likwidacji szkód wykorzystało premierę piątej części gry komputerowej Grand Theft Auto do pojawiania się zakładu ubezpieczeń w mediach. W jaki sposób? Przez 1,5 godziny jeździli po wirtualnym mieście, by na koniec podsumować skalę dokonanych zniszczeń. Efekt? W tym krótkim czasie spowodowane przez siebie szkody wycenili na 10 mln euro. W dokonane przez rzeczoznawców Allianz Germany zniszczenia wpisywały się nie tylko dobrze znane przez graczy stłuczki drogowe, ale również zestrzelenie helikoptera przez myśliwiec bojowy i najbardziej kosztowny wypadek – zderzenie dwóch gazowo-elektrycznych lokomotyw, gdzie koszt zniszczeń osiągnął blisko 6 milionów euro. Informacja prasowa z podsumowaniem „dokonań” ekspertów niemieckiego ubezpieczyciela szybko znalazła uznanie w mediach internetowych (także w Polsce).

 

  1. Felixa Baumgartnera polisa na życie…

W 2012 roku jednym z głośniejszych wyczynów był skok ze stratosfery (dokładnie z 38 969,4 metrów) Felixa Baumgartnera. Popis Austriaka śledzili telewidzowie na całym świecie, całe wydarzenie miało bardzo filmowy charakter i było intensywnie zapowiadane z wielotygodniowym wyprzedzeniem. To kolejny przykład wydarzenia z szeroko rozumianej popkultury, które nie przeszło niezauważone w środowisku ubezpieczeniowym. Prym wiedli w tym przypadku amerykańscy ubezpieczyciele. Jeden z nich, Lincoln Benefit, obliczył wówczas, że ubezpieczenie na życie na okres 30 lat z sumą świadczeń na poziomie do 250 tys. dolarów dla zdrowego mężczyzny (w domyśle oczywiście dla austriackiego spadochroniarza) kosztowałoby jedyne 340 dolarów rocznie. Przy kalkulacji składki wzięto pod uwagę to, że ubezpieczony często uprawia sporty ekstremalne…

 

Jak widać kreatywność często pomaga firmom działającym na rynku ubezpieczeniowym pojawiać się w mediach przy okazji niestandardowych tematów. Oczywiście nośny punkt wyjścia to tylko pretekst, aby zaprezentować czytelnikom, widzom czy słuchaczom własną działalność.

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Po odszkodowanie do biura podróży

Po odszkodowanie do biura podróży

„Jak dobrze wybrać polisy AC oraz OC” – Kurier Poranny

„Jak dobrze wybrać polisy AC oraz OC” – Kurier Poranny

Składanie polis w większą całość…

Składanie polis w większą całość…