Kolejny kłopot z Volkswagenem

Niemiecka firma motoryzacyjna boryka się z opóźnieniami w dostawach części zamiennych

Paulina Fabrycka Paulina Fabrycka
Opublikowano: 23.10.2015, w kategorii:

Silniki, które podają fałszywe dane o emisji spalin, o których pisaliśmy niedawno (tutaj) to niejedyny problem Volkswagena w Polsce. Niemiecka firma motoryzacyjna boryka się z opóźnieniami w dostawach części zamiennych na czym cierpią m.in. ubezpieczyciele – wynika z informacji „Pulsu Biznesu”.

Według ustaleń gazety przyczyną późnienia jest niewydolność systemu informatycznego koncernu, wdrożonego w jego centrum dystrybucyjnym w podpoznańskich Komornikach. Polski rynek został przez niemieckiego giganta motoryzacyjnego wybrany do pilotażowego testowania nowego systemu do obsługi sprzedaży i dystrybucji części zamiennych. Niestety rodzi to komplikacje z opóźnieniem w dostawach. Czas oczekiwania na części zamienne wynosi obecnie miesiąc, dwa lub dłużej.

Problem najmocniej uderza w dealerów niemieckiej marki w Polsce, którzy prowadzą autoryzowane serwisy. Naprawy przeprowadzają oni z wykorzystaniem oryginalnych części i z zasady nie sięgają po zamienniki. Nowe auta muszą być serwisowane w tych warsztatach, bowiem sięgnięcie po nieoryginalne części może skutkować utratą gwarancji.

Na sytuacji tracą również ubezpieczyciele. Właściciel auta, które zostało uszkodzone w kolizji może zadecydować o naprawie przy użyciu oryginalnych części w autoryzowanym serwisie. Na czas naprawy możne dostać samochód zastępczy. Wydłużony termin oczekiwania na naprawę to dla towarzystw ubezpieczeniowych większe koszty udostępniania aut zastępczych.

shutterstock_288678155

W rozmowie z gazetą, Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU, wskazuje, że przy koszcie wynajmu w granicach 100-200 zł dziennie, wydłużonym terminie oczekiwania na naprawę i pozycji Volkswagena na polskim rynku, koszty pojazdów zastępczych mogą być szacowane w milionach złotych. Z kolei Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty, zdradza sygnały o opóźnieniach i analizuje ich wpływ na swoje koszty. Przyznaje, że nie wyobraża sobie, aby wicelider polskiego rynku ponosił koszty opóźnień koncernu motoryzacyjnego. Podobnie zresztą jak PZU, który szykuje wystąpienie do Volkswagena.

 

 

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Jak ubezpieczyć motocykl?

Jak ubezpieczyć motocykl?

„To warto wiedzieć” – Głos Wielkopolski

„To warto wiedzieć” – Głos Wielkopolski

KNF i PIU podsumowują ubezpieczenia komunikacyjne

KNF i PIU podsumowują ubezpieczenia komunikacyjne