LINK4: cyfrowe płatności w ubezpieczeniach

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 15.10.2018, w kategorii:

Rynek płatności bezgotówkowych jest uważany za jeden z dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarki. Jak podaje NBP w ciągu ostatniego roku dokonano około 5 mld transakcji na łączną wartość prawie 680 mld zł, a na polskim rynku funkcjonowało 38,5 mln kart płatniczych. Zgodnie z informacjami zawartymi w raporcie Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2017” niespełna 70 proc. Polaków w trakcie większych zakupów posługuje się kartą, a 27 proc. w przypadku mniejszych kwot, zwłaszcza poprzez technologię bezstykową.

 

Transakcje bezgotówkowe odgrywają ważną rolę podczas zakupów, a transformacja cyfrowa pieniądza dotyczy coraz większej liczby różnych sektorów. LINK4 postanowił wprowadzić rozwiązanie firmy BACCA – TubaPay, czyli terminal płatniczy dla agentów ubezpieczeniowych. W ten sposób, ubezpieczyciel będzie mógł przyjąć i rozliczyć każdą płatność kartą za polisy ubezpieczeniowe na jednym urządzeniu. Pozwoli to sprawniej realizować płatności i przyczyni się do wzrostu komfortu zarówno klientów, jak i agentów ubezpieczeniowych. Klienci nie będą już musieli przygotowywać gotówki przed spotkaniem z agentem, czyli w momencie, kiedy nie znają jeszcze dokładnej wysokości składki. Agenci natomiast nie będą musieli oczekiwać na finalizację transakcji, bo sprzedaż zostanie doprowadzona do końca już w momencie spotkania.

Istotną kwestię stanowi bezpieczeństwo transakcji, które w przypadku płatności w systemie TubaPay będzie zapewnione unikalnym kodem. Do wymiany kodu dochodzi jedynie poprzez system kartowy i telefon. Agent ubezpieczeniowy nie wprowadza na terminalu żadnych informacji.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

„Wypadki a stawki OC” – Gazeta Ubezpieczeniowa

„Wypadki a stawki OC” – Gazeta Ubezpieczeniowa

„Coraz mniej z OC. Ale już niedługo” – Gazeta Ubezpieczeniowa

„Coraz mniej z OC. Ale już niedługo” – Gazeta Ubezpieczeniowa

„Sportowa kampania reklamowa” – Gazeta Ubezpieczeniowa

„Sportowa kampania reklamowa” – Gazeta Ubezpieczeniowa