Młodzi klienci wolą oferty online

Polski rynek ubezpieczeń czekają zmiany w obsłudze klienta. Rośnie grupa osób uważająca tradycyjne metody pracy agentów ubezpieczeniowych za przeżytek. Zamiast

Paulina Fabrycka Paulina Fabrycka
Opublikowano: 18.05.2015, w kategorii:

Polski rynek ubezpieczeń czekają zmiany w obsłudze klienta. Rośnie grupa osób uważająca tradycyjne metody pracy agentów ubezpieczeniowych za przeżytek. Zamiast kontaktu z pośrednikami sprzedającymi polisy wolą zapoznać się w ofertą online i skorzystać z aplikacji przygotowanych na urządzenia mobilne.

Ubiegłoroczne „Światowe badania klientów firm ubezpieczeniowych EY” udowodniły, że Polacy oczekują spersonalizowanej komunikacji. Aby spełnić oczekiwania ponad połowy ankietowanych firmy ubezpieczeniowe powinny kontaktować się z nimi przynajmniej raz w roku, najlepiej drogą mailową. W poprzedzających ankietę 18 miesiącach dwie trzecie badanych deklaruje kontaktu ze swoim ubezpieczycielem i aż 77% z nich przyznaje, że rozmowa zakończyła się kupnem nowej polisy, rozszerzeniem dotychczasowej lub poprawą opinii na temat towarzystwa ubezpieczeń.

W rozmowie z agencją Newseria Biznes Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA, podkreśla, że zmiany w zachowaniach klientów zależą od grupy wiekowej.

Klienci starsi nie zmienili się zbytnio. Są oczywiście pewne niewielkie zmiany, np. chcą więcej informacji o danym produkcie lub chcą przez telefon zawrzeć jakąś umowę – mówi prezes PZU. – Największą zmianę widzimy w grupie najmłodszych, a więc ludzi, którzy są przyczepieni do smartfona i którzy nie wyobrażają sobie współpracy z agentem, ponieważ uważają, że to jest staroświecki sposób robienia biznesu – dodaje.

To właśnie najmłodsza grupa klientów oczekuje większego dostępu do aplikacji mobilnych. Coraz więcej zakładów ubezpieczeń decyduje się na ten kanał komunikacji.

24471257_m

Tego typu aplikacje poza obliczeniem składek i zakupem poszczególnych polis umożliwiają również wezwanie pomocy. Takie aplikacje udostępnia m.in. PZU, WartaGenerali.

Warto również wspomnieć, że w roku ubiegłym za pośrednictwem kanału direct, czyli sprzedaż przez telefon i internet, sprzedało się 5 mln polisy. Polacy najczęściej kupują w ten sposób ubezpieczenie auta, głównie OC i AC.

 

PF

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Nowa ustawa ubezpieczeniowa czeka na podpis prezydenta

Nowa ustawa ubezpieczeniowa czeka na podpis prezydenta

Czy sprzedaży ubezpieczeń nauczyć się może każdy?

Czy sprzedaży ubezpieczeń nauczyć się może każdy?

Niestraszki przypominają o świętach

Niestraszki przypominają o świętach